Ik dacht dat ik de enige was…

Er zijn van die momenten in mijn leven dat ik denk: ik ben gek geworden; dit is niet normaal; niemand doet dit, alleen ik. Nee. Ik ben niet de enige. Dat kan niet, er moeten er meer zijn zoals ik. En inderdaad, het is waar! Ik ben hierachter gekomen via social media en sites zoals 9gag.com. Als er zo’n herkenbare afbeelding verschijnt schrik ik meestal: hoe weten ze dit over mij?! Daarna besef ik: oh, dus ik ben niet de enige! Stiekem ben ik wel een beetje opgelucht, zo retarded ben ik dus helemaal niet. Goed, dit klinkt allemaal een beetje vaag hè? Tijd voor voorbeelden!

Ik begin maar meteen met de eigenschap waarvan ik het meest verbaasd was dat meer mensen dit doen. Ik loop dus wel eens de verkeerde kant op. Opeens omdraaien ziet er stom uit, iedereen zal denken: ‘haha die doos liep de verkeerde kant op’. Ten minste, ik denk dat iedereen dat denkt. Dus wat doe ik? Ik haal m’n telefoon tevoorschijn, doe er zogenaamd iets mee, berg ‘m weer op, draai me om en loop weer verder.

In badkamers of op de wc zijn de tegeltjes vaak niet helemaal effen gekleurd. Er zitten van die swirls doorheen. Ik zie daar van alles in. In het oude huis van mijn ouders lagen er van die tegeltjes op de vloer van de wc. En in bijna ieder tegeltje zag ik de hoofden van een zoenend koppeltje. Iedere keer herkende ik ze weer, ze veranderden nooit in iets anders.

De rommellade. Oké, stiekem weet ik wel dat iedereen er eentje heeft, maar toch. Het is een lade met rotzooi die er terecht komt, omdat je ‘het later nog wel opruimt’ of waarvan je niet weet waar het anders heen moet, maar weggooien kan zeker niet!

Dat moment dat je bijna slaapt en droomt dat je tien meter naar beneden valt. Gevolg is een enorme schok door je lijf en klaarwakker zijn.

Een klein stukje in het donker moeten lopen en een paniekmomentje veroorzaken bij mezelf. Wat als op dit moment die enge chick uit The Ring voor m’n neus staat?! Omg, het licht moet aan en wel nu meteen. Het gebeurt ook regelmatig als ik onder de douche sta en m’n haar uitspoel. Gevolg: shampoo in m’n oog, fuck.

Als ik moet opruimen of schoonmaken kan ik dat uren, nee wat zeg ik, dagen uitstellen. Maar als ik heel hard moet leren voor een toets, gaat het ineens veel makkelijker! Ik bedoel: studeren in een rommelige stoffige kamer, dat kán toch niet? Dat moet eerst schoon!

Dat moment dat iemand m’n gezichtsveld kruist en zie dat die persoon naar me kijkt. Het is altijd ongemakkelijk. Was de persoon al naar me aan het kijken en betrap ik hem/haar of denkt die persoon dat ik eerder keek en betrapt hij/zij mij? Awkward.

En nu niet liegen hè, jullie herkennen er zeker weten een paar. Laat het me weten en vul aan met je eigen rare fratsen! Misschien herken ik die dan weer en kan ik ze erbij zetten. Of misschien in een volgende editie?

5 comments

Geef een reactie

