Mickey Mouse Clubhuis

Kijk, ik weet dat ik niet onder de doelgroep van dit programma val. Ik vind alleen wel dat programma’s die worden uitgezonden tussen 6 en 20 uur door iedereen veilig bekeken moeten kunnen worden. En ik zeg het je: dat kan niet!

Mickey en z'n crew

Allereerst moet ik iets bekennen: vroeger was ik fan van Mickey. Of eigenlijk hadden m’n ouders me fan gemaakt. Mijn bijnaam was namelijk Mickey. Totdat ik dat stom en kinderachtig vond, toen werd het Mies. Ergens in de tussentijd is Miesemuis ontstaan. Zie je de link? Mies –naar m’n naam- en muis –naar Mickey-. Tot dit besef kwam ik pas toen ik bedacht dat ik dit stukje ging schrijven. Beetje jammer.

Goed, over naar het programma en om te beginnen met de naam ervan: Mickey Mouse Clubhuis. Op het eerste gezicht niets aan het handje, aangezien het origineel Mickey Mouse Clubhouse heet. Nu komt het probleem: in het Engels rijmt het, in het Nederlands niet. Maar wacht eens, de titel ís niet eens Nederlands, het is half Engels! Als je het dan toch goed wilt doen én je wilt het laten rijmen: Mickey Muis Clubhuis. Hoe moeilijk kan het zijn?!

Dan iets over de karakters. Neem bijvoorbeeld Goofy en Pluto. Allebei honden, de ene hyperintelligent en menselijk, de ander gedraagt zich als hond. Oké, een pratende muis is ook niet logisch, maar dit is wel érg raar. En dan die professor Drakenstein met z’n Duitse accent. Waarom hebben die lui toch altijd zo’n accent? Dit programma zou leerzaam moeten zijn, wat levert dit voor kennis op? Alle Duitsers zijn slim? Als je slim wilt zijn moet je met een Duits accent praten? Ik snap het niet.

Nu komt het belangrijkste: de kans op epileptische aanvallen is gevaarlijk hoog. De computeranimaties zijn al een stuk feller en gedetailleerder dan de tekeningen van vroeger, maar dat is nog niet eens het probleem. Het probleem is de achtergrond. Die is óók felgekleurd en gedetailleerd. Help!

Alsof het allemaal al niet erg genoeg is, denk ik ook nog de hele tijd dat m’n telefoon afgaat. Er ringelt namelijk constant een belletje in de achtergrond en die klinkt precies als mijn whatsapp-ringtone. Shut up!

Goed, nog een aantal ergernissen in het kort: ik kan nooit meer toedels zeggen. Ooit deed ik dat nog wel eens, nu moet ik direct aan dat rare computerding denken. Die stomme Mickey (wat een eigenwijs ding is dat zeg) vindt ook nog dat we moeten méédoen: ‘en sluip, en sluip, en sluip’. Ik maak zelf wel uit of ik sluip vriend! En altijd weer wordt er afgesloten met: het was weer een jippie-dag! Ook dat maak ik zelf wel uit. Wat wel heel ‘jippie’ is, is dat het dan eindelijk is afgelopen.

Tot slot zou ik willen zeggen: ga het eens kijken! Ik ben wel benieuwd of je er zonder migraine van afkomt. Dan ga ik ondertussen genieten van Boes, die maakt ten minste wél grapjes die ook voor de volwassenen grappig (wat zeg ik: hilárisch) zijn.

Toedels!

Geef een reactie

