Been there, done that.

Via Teske kwam ik op de Tumblr van BeforeIdie terecht. Hier staan allerlei foto’s met quotes op die je op je ‘bucket-list’ kunt zetten. Sommige slaan nergens op en vaak is het wanhopige ik-wil-die-celebrity-knuffelen onzin (alleen die over Ian Somerhalder vond ik nog enigszins logisch, sst), maar sommige zijn wel leuk en realistischer. Ik heb het een beetje anders aangepakt. Ik heb namelijk foto’s uitgezocht van dingen die ik juist al heb gedaan en die laat ik je hieronder zien.  Om het een beetje interessant te houden heb ik onzin als ‘Ride a bus’, ‘See snow’ en ‘Visit Starbucks’ weggelaten.

tumblr_m5xbnezaKP1rox3aao1_500

Vroeger ging ik tijdens mijn zomervakanties altijd zeilen, meestal in Zeeland of Friesland. Als het warm was, maar toch regende, grepen we die kans om het water in te duiken. Dat is namelijk superleuk!

tumblr_lzzajdrxhC1rox3aao1_500 (1)

Neem deze vooral niet al te serieus. Toen ik vijf was heb ik mezelf leren lezen en toen ik zes was typte ik mijn eerste ‘boek’. Het zou een prentenboek worden over vogels die niet konden vliegen maar toch een sloot over moesten steken. De tekst was er, maar de tekeningen kwamen nooit. Helaas is het boek nooit gepubliceerd.

tumblr_m4az55qCHs1rox3aao1_500

Toen ik vier was reed ik voor het eerst paard en daarna nog een aantal keer. Toen ik acht was ging ik echt op les. Bij mijn zus is het behoorlijk geëscaleerd (op een goede manier dan he), maar ik ben na een paar jaar gestopt. Wel heb ik een paar legendarische ponykampen beleefd. Paarden zijn fantastisch.

tumblr_lyxugeJuHk1rox3aao1_500

Ik heb een paar jaar les gehad en laatst heb ik m’n gitaar er weer eens bijgepakt, erg leuk! Jammer dat ik geen talent heb.

tumblr_m4sx2aOj1a1rox3aao1_500

Dit heb ik een paar keer gedaan met m’n vriendinnetjes van de middelbare school. Legendarische weken waren dat!

tumblr_lyuk70Hkxk1rox3aao1_500

Ik ben nog nooit vol in beeld geweest (voor zover ik weet), maar veel festivals worden uitgezonden op televisie en tsja, als je dan vooraan staat…

tumblr_lyzpeaDD061rox3aao1_500

Dit heb ik in Tsjechië gedaan. Van tevoren vond ik het erg spannend, maar eigenlijk is er niets engs aan! Het uitzicht is prachtig en het feit dat je door de lucht zweeft in complete stilte is heel bijzonder.

tumblr_lzmaqsiyf91rox3aao1_500

Tsja, moest er een keertje van komen toch? Ik ben in 2008 in Ahoy geweest en de show was erg tof. Ik heb nog een paar vlindertjes bewaard (tussen alle andere concert-rommel in de concert-rommeldoos).

tumblr_lzphmeJnTM1rox3aao1_500

Eigenlijk doe ik dit al sinds jongs af aan, aangezien ik altijd lid was van Kids for Animals. Op dit moment doneer ik geen vast bedrag per maand, maar ik ben bijvoorbeeld erg gul als het weer Serious Request is. Ik heb tot nu toe alleen goede doelen gesteund door geld te doneren, maar ooit wil ik echt zélf een verandering brengen. Als de situatie het ooit toe laat (qua eisen) wil ik een potentiële hulphond adopteren en opvoeden.  En voor de kortere termijn: ik ga mijn haar doneren, ik denk in het voorjaar.

tumblr_mcejpcGT0x1rox3aao1_500

Hm, misschien klopt het toch niet helemaal dat ik alleen goede doelen heb gesteund via geld. Bloed doneren is toch ook een soort van charity? Je doet iets selfless om een ander te helpen. Morgen is het weer zover!

En dat vind ik ook wel een inspirerende foto-quote om mee af te sluiten! Ergens in de toekomst kun je nog een serie foto’s verwachten van dingen die ik nog wil gaan doen.

Welke van bovenstaande foto’s kunnen er op jouw beentheredonethat-lijstje?

One comment

Geef een reactie

