Tag: first things – melatonine, botsingen, snuggies, maden, Ben & Jerry’s en Jim

Het thema van deze tag is ‘first things’. Dat leek me wel toepasselijk, aangezien dit ook de eerste tag is die op mijn blog verschijnt. De logica! Ik weet eigenlijk niet waar ik deze tag vandaan heb, ik heb gewoon een keertje de zinnetjes opgeslagen. Daarvan heb ik er een paar uitgekozen en ik heb zelf ook nog wat toegevoegd.

First things tag

Het eerste wat ik doe als ik wakker word.
Voordat ik daadwerkelijk wakker word, heb ik meestal al een keer of drie mijn wekker uitgedrukt. Dit gaat nog wel eens mis, omdat ik dan nog in een soort droom-toestand verkeer.  Leve de telefoon en de optie om meerdere wekkers te zetten! Nou, als ik dan eenmaal wakker genoeg ben om te beseffen dat ik nog wakkerderder (dat is vanaf nu een correct Nederlands woord) moet worden, pak ik mijn telefoon erbij. Een beetje sneu misschien, maar het helpt echt om wakker te worden. Dat schermpje schreeuwt naar mijn hypofyse (dat piemelvormige ding in je hoofd): STOP DE MELATONINE-PRODUCTIE BITCHES.

Het eerste wat ik doe als ik thuis kom van werk (of studie of wat dan ook, dit geldt eigenlijk gewoon in iedere denkbare situatie).
Ik hijs me gelijk in m’n chill-broek en trui (en snuggie). Oké, misschien ruim ik eerst nog wat boodschappen op of zet ik de kachel aan, maar daarna gaat toch echt die joggingbroek aan hoor! Misschien moet ik ‘m weer eens wassen, is toch alweer zo’n drie maanden geleden denk ik (da’s een grapje, even voor de duidelijkheid. Ik was ‘m minstens elke maand! (dat was ook een grapje)).

Eerste verkeersongeluk (en de enige ook, gelukkig).
Ik weet het nog precies: 23 november 2006. Ik was met mijn toenmalige vriendje naar de bios geweest, waar hij me verkering had gevraagd (schattig he?!). Mijn zus haalde ons weer op. We reden op een voorrangsweg toen er met een rotgang een auto van rechts op ons af kwam. Gelukkig reden we langzaam en reden we tegen die auto aan. Als de auto tegen ons aan was gekomen, was het waarschijnlijk iets anders afgelopen met ons. Onze auto was total loss en de daders waren gevlucht, maar wij waren gelukkig nog heel! De volgende dag op school was ook grappig: ‘Ja, we hebben verkering! Oja en we zijn ook nog even aangereden!’.

Eerste droom-beroep als kind.
Dierenarts, denk ik. Misschien dat ik daarvoor nog kapster of kassamevrouw wilde worden, maar dat wilde iedereen (waarom eigenlijk? Waarom zou je in pietjesnaam kassamevrouw willen worden?). Mijn eerst serieuze droom-beroep was dierenarts. En zo onrealistisch was dat niet. Ik heb het wel even overwogen, maar dat wroeten in vieze wonden met maden of koeienkonten zag ik toch niet zo zitten.

Eerste keuze toetje.
IJS.

Eerste concert.
Voor zover ik me kan herinneren is het eerste optreden wat ik zag van Jim, die van Idols. Ja echt. Voor een paar euro konden we een kaartje komen bij de supermarkt om naar z’n optreden te gaan. Mijn eerste concert toen ik een beetje muzieksmaak ontwikkelde was van A Brand en Racoon, op een groot plein in Hengelo. Het eerste daadwerkelijk betaalde concert was van Razorlight in de Oosterpoort in Groningen. Daarna escaleerde het nogal en ging ik heel vaak naar concerten.

En nu is het aan jou! En als je de tag niet overneemt wil ik op z’n minst je favoriete toetje weten!

18 comments

Geef een reactie

