Haven’t been there, didn’t do that (yet).

Eerder schreef ik over bijzondere gebeurtenissen die ik al gedaan of meegemaakt heb, klik! Nu zijn er ook nog zoveel dingen die ik ooit zou willen doen, dat ik daar ook een stukje over wil schrijven. Ik heb deze Tumblr afgestruind, op zoek naar bijpassende foto’s. Mijn lijstje is niet compleet, maar ik ben vast wel even zoet met deze doelen!

tumblr_lyudkqlqd01rox3aao1_500

Met stip op nummer 1 staat het zien van het noorderlicht. Om deze droom waar te maken heb ik mijn droomreis al samengesteld. Inmiddels is die droomreis zijn eigen weg gegaan, want de kans dat ik op die reis het noorderlicht ga zien is helemaal niet zo groot. Ah well, vlieg ik nog een keertje terug naar het Noorden!

Collage huis

Dan een beetje saaie, huiselijke wensen. Mijn droomhuis staat eigenlijk aan het water, waar ik elke dag kan genieten van bootjes, water en vrijheid. Aangezien ik daar nog mijn hele leven kan zitten luieren, heb ik een alternatief: een appartement, ergens hoog in een gebouw, midden in de stad (welke stad dat gaat worden weet ik nog niet). Welk huis het ook wordt: die inloopkast komt er. Ik pas misschien niet in het stereotype shopverslaafd, maar stiekem…
Een hond wil ik alleen als ik daar echt de tijd voor heb. Gelukkig ben ik ook dol op katten, dus die komen er sowieso! Een andere hond-gerelateerde wens (tsja, nu we toch bezig zijn…) is het adopteren van een puppy die daarna opgeleid kan worden tot hulphond. Dat vind ik echt een prachtig goed doel.
Tot slot dat boek, niet iets wat op dit moment op nummer 1 staat, maar wel iets waar ik over fantaseer. Ik schreef mijn eerste ‘boek’ toen ik 6 was. En nu kriebelt het ook af en toe. Maar echt iets op papier krijgen, dat lukt nog niet zo.

Collage reizen
Reizen. Ik wil reizen tot ik erbij neerval. Jammer dat daar best veel geld voor nodig is, maar ik ben aan het sparen! De afbeelding hierboven is zeker niet compleet, Australië en Nieuw Zeeland ontbreken nog bijvoorbeeld. En New York en L.A. wil ik misschien beide bezoeken als ik met een huurauto de hele VS door ga. Ik wil namelijk nog veel meer van Amerika zien!

Collage spannend

Een aantal avontuurlijke dingen. Duiken vind ik doodeng waarschijnlijk, maar misschien wil ik het juist daarom wel een keer proberen!
Over parachute springen heb ik nog mijn twijfels, niet vanwege de kosten of omdat ik niet durf, maar simpelweg vanwege het feit dat je je leven op het spel zet voor een paar minuutjes plezier. En natuurlijk, het is in principe veilig, maar áls er dan iets fout gaat, dan ben je best wel een beetje de lul.
Varen in een luchtballon lijkt me zo bijzonder, een beetje als zeilen maar dan in de lucht. Zonder het geluid van een motor, puur natuur.
En dat crowd surfen, tsja. Ooit stond ik op het punt het te doen, vandaar de ‘wens’. Meer een geintje eigenlijk!

Collage attracties
Bijna klaar hoor, dit is de laatste! Een beetje een random verzameling eigenlijk. Ik wil naar Disney, punt. Ik wil op een safari, punt. Ik wil mijn Harry Potter liefde uitbuiten, punt! En butterbeer lijkt me serieus lekker!

Tot slot waren er ook diverse foto’s met wensen om iets te bereiken in deze wereld. Laat ik die even samenvatten: ja, als ik iets goeds kan doen voor de wereld zou dat fantastisch zijn. Bijvoorbeeld via mijn opleiding. Het zou fantastisch zijn om iets te kunnen bijdragen aan de geneesmiddelenwereld.

Misschien moet ik mijn koffers maar eens gaan pakken om aan al die reizen te beginnen, wie gaat er mee?

13 comments

  1. Schrijven is een kwestie van doelen stellen. ‘Deze week wil ik X pagina’s/woorden/hoofdstukken geschreven hebben.’ Ook is het belangrijk dat je weet wat je wilt gaan schrijven en waar je verhaal naartoe gaat en hoe. Zorg dat je een skelet hebt dat je gaandeweg kan aankleden. Ik ben er nu ook mee bezig, en de gedachte dat ik straks een eigen werk van mezelf in de kast heb staan is een behoorlijke motivator :)

    1. Dat zijn wat goede tips Stijn, thanks! Op dit moment is het creatief schrijven echt nog niet ‘in the picture’. Ik denk er simpelweg wel eens over en misschien moet ik eens een kort verhaal (of meerdere) schrijven of iets dergelijks. God ik heb zoveel ideeën over van alles nog wat, dit is er pas één ;).

      1. Je kunt ook altijd opschrijven wat je op dat moment voelt. Als je een idee krijgt dat meteen op papier of scherm zetten. Dan kun je alsnog kijken wat je ermee gaat doen. Ik ben zo begonnen met het bijhouden van een bestand waar ik alle opgedane tekstideeën in opsla. Het wordt zo een bron waar ik uit kan putten mocht het nodig zijn, voor op zichzelf staande verhalen of voor ideeën die ik in een groter geheel kan integreren.

      2. Dat doe ik inderdaad ook voor m’n blog, werkt goed! En ik moet het idd echt gelijk opschrijven of ergens opslaan, anders vergeet ik het weer.

  2. Oooh, butterbeer zou ik inderdaad ook heel graag eens willen drinken. Ben zo benieuwd hoe dat smaakt. En stiekem zou ik ook wel een boek willen schrijven.

  3. Mijn lijstje is ongeveer hetzelfde. Een eigen boek uitgeven is toch echt één van mijn grootste dromen.
    Maar een eigen hond… nah ik ben toch eerder een kattenvrouwtje. :P

Geef een reactie

