Zorgeloze zondag – Pleziertjes

Soms is het fijn om eens te letten op kleine pleziertjes. Dingen, gebeurtenissen of foto’s die de dag net iets leuker maken! Als dit online komt is het zondag en dat is natuurlijk het perfecte moment om eens even wat pleziertjes op te noemen! Om even in te komen deze geweldige hond. Ik weet niet waar de foto origineel vandaan komt, ik zag hem in een tweet van Carice van Houten.
hond carice

Tijdens het lezen van deze blogpost zou je dit liedje kunnen aanzetten. Of deze (Spotify: I’m From Barcelona – Treehouse). Hoeft niet hoor, helemaal aan jou! Maar dit zijn voor mij de ultieme lenteliedjes, terwijl ze totaal verschillend zijn! Ik krijg er in ieder geval vlinders van in mijn buik.

Een groot pleziertje is het veranderende weer. Iets wat je nog honderd keer op andere plekken zult lezen, maar het is wel waar! Het vrolijkt mij in ieder geval enorm op. Zo besefte ik vorige week dat ik deze hele winter mijn warme ski-jas maar één keer heb gedragen! Ook begint de zon langzaamaan warmer aan te voelen en hoor ik regelmatig vogeltjes fluiten. Van de week was er zo’n perfect momentje: het was aan het einde van de middag en ik zette mijn muziek uit. Opeens hoorde ik allemaal vogeltjes fluiten. Glimlach gegarandeerd! Ook laten de bloembolletjes nu overal hun gezicht zien, lekker kleurrijk! Jammer alleen als je op een volgend moment een grote hond ziet die even lekker alles, eh, laat gaan. Rest in peace krokusje.

krokus

Het wordt dus langzamerhand lente, maar ik ben en blijf een koukleum. Ik woon dan ook in mijn snuggy, het hele jaar door. Een wasbeurt (met wasverzachter!) krijgt ie dus regelmatig en dan is het heerlijk om hem weer te gebruiken. Ook ben ik dol op leuke truien. Een leuke trui is altijd een pleziertje! Links zie je mijn koala ‘twosie’. Een losse trui en een broek mèt voetjes mèt antislipzool. De trui rechts komt van rad.com. Ik had die site nooit moeten ontdekken.
truien

Bij al deze plezierigheden hoort natuurlijk ook eten. Zo heb ik laatst weer eens Oreo-koekjes gekocht. Mijn favoriete koekjes ooit, maar wel iets wat je niet te vaak moet eten! Ook zag ik laatst een Ben & Jerry’s smaak die ik nog niet kende en me superlekker lijkt. Daar ga ik mezelf binnenkort maar eens mee verwennen. Hmm!

Als afsluiting wil ik nog even Wie is de mol? noemen. Wat is dat toch een heerlijk programma. Ik ben wel in de war sinds de vorige aflevering. Zo haalde mijn mol 2000 euro van een windmolen en begint volgende week ineens Expeditie Robinson weer. Huh? Oh, en WIDM is niet compleet zonder de wekelijkse recensie op Recensiekoning.

Wat is jouw ultieme zondag-pleziertje? En wie is nou in heeemelsnaam de mol?!

Happy sunday (:

2 comments

Geef een reactie

