Freaky Friday – Things that creep me out

nagels schoolbordIedereen heeft wel van die dingen waarvan ze de kriebels krijgen. Sommige zijn vrij normaal, zoals krassen op een schoolbord of een lekkere grote spin tegen het lijf lopen. Terwijl ik alleen dat al typ kruipt er een nare sensatie door m’n lijf. Ik kan niet goed beschrijven hoe het voelt, maar het geeft in ieder geval een sterke drang om die kriebels op een of andere manier te uiten. Maar hoe?! Ik maak meestal maar een paar spastische bewegingen en rare geluidjes. Dit in combinatie met wat tijd zorgt er voor dat het gevoel wel weer afneemt. Nu voel ik me soms een beetje een vreemd eendje in de grotemensenwereld, maar ik weet zeker dat meer mensen dit wel eens hebben! Ik heb de foto’s trouwens niet-creepy gehouden. Ik was aan het Googlen, maar echt… nee.

Ik krijg vreselijk de kriebels als er met bestek over een bord gekrast wordt. Dat voelt extra naar als je ergens beleefd aan het eten bent en je het dus moet zien te negeren… *bibbert op haar stoel*

kuikens-uit-het-eiDan is er het hele kip, ei en menstruatie verhaal. Deze valt bij mezelf wel mee, maar toen ik voor het eerst besefte dat je ‘als je een ei eet eigenlijk de menstruatie van een kip eet’ had ik het wel even moeilijk. Hier had ik nog nooit bij stilgestaan. Maar een paar analysepogingen verder durf ik te zeggen dat dit niet helemaal klopt. Wat je eet is eigenlijk de voeding die bedoeld was voor het kuikentje dat in het ei zou groeien als een haan zich op de kip had uitgeleefd. Dus ja, je eet ook een eicel (een eicel is best enorm vergeleken met normale cellen), dat dan weer wel.

Iets waar ik echt echt echt niet tegen kan, en wat dan ook zeker in dit rijtje thuis hoort, zijn schimmels. En maden, laten we die ook meteen erbij noemen. Champignons eten voelt voor mij zoals een vissenoog eten misschien voor een ander zou voelen. Dan schimmelkaas, stay away from me! Brie gaat nog net, soms. Wist je dat er ook kaas bestaat waar maden in leven? En dat is dan dus ook de bedoeling. *slik*

parasiet cartoonParasieten. Oh jongens, I’m on a roll. Parasieten! Ooit zag ik zo’n Shock Doc aflevering. Hij ging over mensen die parasieten hadden gehad. De één een meterslange lintworm, de ander had er een in z’n oog. Ze vertelden erover en ondertussen zag je dus nagemaakte beelden. Mensen zeggen wel eens heel trots dat ze nergens spijt van hebben… nou, ik heb er enórm veel spijt van dat ik die docu gezien heb. Ik ben serieus een beetje bang voor het krijgen (of al hebben?!) van een parasiet. Ik weet niet wat ik met mezelf aan zou moeten als zoiets me zou overkomen. De kriebels uiten met spastische bewegingen zal niet genoeg zijn vrees ik.

Nu we het toch over parasieten hebben… teken. Als je opgroeit met een hond weet je wat ik bedoel. De hond van m’n ouders ‘logeerde’ vroeger wel eens bij mij in bed (hij verhaart èn stinkt niet (z’n scheetjes wel inmiddels, geef ik toe), hoe awesome) en ik heb dus wel eens zo’n grote dikke witte teek in m’n bed gevonden. Nou, hoe lief die hond ook is, ik raakte ‘m die dag niet meer aan en logeren kon ‘ie de weken erna vergeten! Zelf heb ik ook wel eens onder gezeten, had er een stuk of tien. Godzijdank was mijn afkeer voor teken en parasieten toen nog niet zó sterk.

Oké, de laatste ‘parasiet’, en meteen een beetje een vreemde. Heb je er wel eens over nagedacht wat er nou eigenlijk gebeurt als je zwanger bent? Het idee van een levend wezen in m’n buik dat zorgt dat ik me crappy voel en kilo’s aankom. En dat op een gegeven moment ook nog gaat bewegen… yakkie, eigenlijk super creepy!

Volgens mij kan ik nog wel tien dingen noemen, maar laat ik afsluiten met deze: lichaamsdingen. En dan bedoel ik dingen die aan je lichaam heel normaal zijn, maar eenmaal los van je lichaam echt ontzettend vies. Ik ga geen voorbeelden noemen, ik overdrijf niet als ik zeg dat ik dat niet uit m’n vingers getypt krijg. Ik zou nu willen typen “*kokhalst*”, maar dat vind ik ook een creepy woord. Maargoed, je snapt m’n punt.

Mijn lijstje is nog lang genoeg voor een deel 2, ooit, als ik het aan kan. Ik ga nu even gillend in de rondte springen om alle kriebels weg te werken. Zoals ik al zei weet ik zeker dat ik niet de enige ben en ik ben oprecht nieuwsgierig naar de kriebelveroorzakers van anderen. Dus kom op, vertel!

5 comments

  1. Ik had serieus nog nooit zo over eieren nagedacht. Maar ieks, ben ik even blij dat ik zelden eieren eet omdat ik die niet zo lekker vind. Champignons vind ik wel heerlijk (wel gebakken hoor), ik heb een keer een bakje champignons op als toetje :P

Geef een reactie

