Daar word je toch blij van?!

Al dat geouwehoer over het weer… en ik doe lekker mee! Gisteren heb ik heel hard lopen ploeteren om de ‘grote schoonmaak’ af te krijgen zodat ik vandaag nog even heerlijk van het weer kon genieten. Dus ik zat even op een bankje in de zon een broodje eten, toen ik opeens een kattenhoofdje om de hoek zag gluren…

Ik maakte wat geluidjes, maar de poes was een beetje bang en verdween alweer. Een paar minuten later vond ‘ie mij en mijn broodje toch wel interessant en hij (of zij?) kwam wat dichterbij. Ik en mijn kattenfluisterskills lokten de poes en ik kreeg wat vriendelijke kopjes van het magere beestje (wel met halsbandje hoor!). Ik probeerde ‘m wat te aaien maar de kat werd steeds speelser. En dat betekende dat er wat gebijt en gekrabbel bij kwam kijken. Dat vind ik dan toch weer een beetje minder. Ik was dus wat voorzichtiger, maar de kat vermaakte zich prima. Hij rolde over de warme tegels (en over m’n schoenen) en ik probeerde af en toe voorzichtig z’n buikje te kriebelen. De kat had inmiddels bedacht dat z’n eigen staart ook heel leuk speelgoed is.

Schermafbeelding 2014-03-13 om 15.31.46

Ik maakte wat foto’s en daar kwam een erg leuk plaatje uit, zoals je ziet! De kat kroelde nog wat, maar na een poosje besloot ‘ie dat het weer tijd was om te gaan. Inmiddels was mijn superlekkere kaneelbroodje ook bijna op en ben ik ook naar huis gewandeld. Hier word ik dus zo blij van! (:

One comment

Geef een reactie

