Plog 15 maart 2014: ik ben jarig!

Gisteren was ik jarig! Ik ben nu officieel 23 en eigenlijk voelt dat een beetje oud. Sorry voor iedereen die dit leest en ouder is dan 23, ik beledig jullie een soort van. Zo bedoel ik het niet! Anywho, ik stond ’s ochtends onder de douche en had deze geniale ingeving: ik ga een dagje ploggen! Ik heb het idee dat ik veel te weinig meemaak op een dag, maar ik wilde het toch eens proberen. Oh en voor alle plog-n00bs: ploggen is verzonnen door Martine, oftewel 10e. Het houdt in dat je gedurende de dag foto’s maakt van alle avonturen die je (niet) beleeft en die foto’s dan van wat commentaar voorziet. En dat dan het liefst iedere dag. Not for me though. Goed, let’s go!

Verjaardag plog 609

Ik begin direct met valsspelen. Ik bedacht dus onder de douche dat ik ging ploggen, maar hé, hier lig ik weer in bed! Voor het complete plaatje was ik er weer even ingekropen. Heel even maar, want ik moest iets spannends doen!

Verjaardag plog 611

Ik werd snel afgeleid door dit mysterieuze pakketje in de vensterbank; de plek waar ik op uitkijk als ik achter m’n laptopje zit. Zouden ze het echt zó ontactisch aanpakken, die gekke familie van me?

Verjaardag plog 612

Goed, ik moest dus iets spannends doen. De missie was: kaarten scoren voor Pinkpop. Ik wist dat het lastig ging zijn en volledig voorbereid zaten we klaar. Zou het gaan lukken..?

Verjaardag plog 613

Mijn bazentrui hield mij gezelschap in deze spannende tijden.

Verjaardag plog 614

Gezellig met z’n allen in de wachtrij en nog dubbel gewapend ook! Iemand een biertje? Liedje zingen?

Verjaardag plog 615

Wat een stress, en dat zonder ontbijt. Ik eet een banaantje in de hoop dat de kalium mijn hart een beetje kalmeert. Oh oh oh, wat een zenuwen.

Verjaardag plog 616

Volgens mij is het gelukt. Yes! Er was geen doorkomen aan maar uiteindelijk heeft een ander vriendinnetje voor mij en m’n twee Pinkpop-buddy’s kaartjes kunnen kopen. Marleen is een heldin!

Verjaardag plog 617

Tijd voor een beter ontbijtje. Oeps, bijna een foto vergeten te maken. Iets dat nog wel vaker gebeurde deze dag.

Verjaardag plog 619

Tijd om mijn hobo-look een beetje om te gooien. Ik ging iedereen killen met mijn lashes vandaag.

Verjaardag plog 620

Een dag is voor mij nooit compleet zonder coole sokken! Komen van New Look.

Verjaardag plog 621

En nog een stukje outfitoftheday, of OOTD, of hashtag OOTD. Jasje komt van New Look.

Verjaardag plog 622

En nog een stukje! Shirt komt van New Look. Ik word niet gesponserd door New Look. NOG NIET.

Verjaardag plog 623

De lompste manier om Dr Martens op de foto te zetten is dus zo.

Verjaardag plog 624

En BOEM, was ik toch ineens in een boekenwinkel! Ik had nog wat boekenbonnen en een bepaald boek op het oog. Leek me een leuk cadeautje voor mezelf. Gisteren ben ik heel Groningen door geweest en daar is dit boek blijkbaar verbannen ofzo. Zal ik hem hier wel vinden? Welke denken jullie dat het is? (Hint: hij staat dus tussen deze boeken! Maar je bent inmiddels vast al naar het antwoord gescrolld…)

Verjaardag plog 625

Jaaaa gevonden! Najá zeg. Eindelijk van mijn boekenbon af, nog twee te gaan… Dankjewel boekwinkel Heinink in Oldenzaal!

Verjaardag plog 626

Een prachtige uitgave van De Hobbit, die moest even op de foto. Daarna wel weer netjes teruggezet!

Verjaardag plog 627

En BOEM ik was opeens weer thuis. Met taart! Mede mogelijk gemaakt door de Postcodeloterij en de Hema. Ik was in totaal 1 hele euro kwijt voor deze taarten.

Verjaardag plog 629

Yep, zo’n verjaardag was het. Zo’n burgerlijke verjaardag met kaasblokjes. Maar dan zonder kaasblokjes maar met rolletjes-dingen en soep. Geen dikke party voor mij dit jaar, ah well, dan werd deze plog ook zo lang! Ik mag trouwens wel eens beter worden in gastvrouw spelen: iedereens glas is leeg. Oeps.

Verjaardag plog 639

Ik vluchtte uit huis met hondje JJ. Nee grapje, het meeste bezoek was alweer naar hun volgende burgerlijke verplichting (een barbecue). Als jullie dit lezen: geintje natuurlijk lof joe <3. Anyway, hier zie je mijn hond in opperste snuffelconcentratie.

Verjaardag plog 636

Schaamteloos op de foto terwijl ‘ie staat te piesen (moet ‘ie dat maar niet zo veel doen hoor!), kan hem het wat schelen. JJ is al jaren blind. En inmiddels ook een beetje doof. Maargoed die gaat z’n gangetje dus wel!

Ik wil graag een spelletje met jullie spelen (het hóeft niet hoor, maar ik beloof je: het is een erg leuk en uitdagend spelletje!). Op de volgende drie foto’s zie je gras en andere wonderschone natuur. Mijn vraag: wat hoort er niet thuis op de foto? De antwoorden vind je onder aan deze plog (als ik het niet vergeet). Op de kop typen, zoals in de Donald Duck enzo, lukte niet, dus je hoeft niet al te goed te zoeken naar de antwoorden. Succes!

Verjaardag plog 641Verjaardag plog 643 Verjaardag plog 644

Haha, die boom is in de aanbieding! Oh shit nu geef ik het antwoord weg.

Verjaardag plog 646

Ik probeerde een selfie met JJ te maken (kijk, hij is écht blind!) en dat was nog best lastig. En dan had ik ook nog een rokje aan. Goed, dit was dus het resultaat van mijn beste poging.

Verjaardag plog 647

Hé ik ben weer thuis. En kijk nou, de soep die ik al eerder beloofde! Mét broodjes. Ik moet nog wel even leren om vóór het eten een foto te maken. Dat mislukte bij zowel mijn ontbijt, de taart, de soep als taart deel 2 (die komt nog, deze keer wel met foto, maar dan met een hapje eruit (uit de taart, niet uit de foto), sssht).

Verjaardag plog 649

*Voeg engelengeluid in*. Tadaaa, mijn cadeau! Deze stond al maanden op mijn wish list en wauw, wat zijn de boeken mooi! Ik denk dat ik deze kaft de mooiste vind.

Verjaardag plog 650

Ach en kijk nou, wat een verrassing! Die had ik niet zien aankomen.

Verjaardag plog 651

Oja, ik kocht ook nog dit in de stad…

Verjaardag plog 657

…en deed daar de hele avond dit mee. God wat zacht!

Verjaardag plog 652

Ik probeerde een selfie te maken in mijn, opnieuw aangetrokken, hobo-outfit. Je ziet wel, ik ben een beetje moe. Al die stress ook vanmorgen! (Dit is niet gespeeld, écht niet!) (Wie is er nu aan het gapen?)

Verjaardag plog 654

Uitgegaapt!

Verjaardag plog 656
Ik deed dit. Het is verschrikkelijk. Doe het niet mensen.

foto 2

En ik at nog dit. Kijk, wéér een hapje eruit. Ik leer het verdorie nooit! En wie heeft die berg slagroom daar neergelegd?!

foto 1

Zeker van die taart genoten maar een uurtje later sloeg de buikpijn toe. AUW fuckerdiefuck. De stressigheid-maar-ook-vrolijkheid en dan al die taart… nope, niet zo best voor m’n buikje! Maar dat is het wel waard :).

unnamed

Ik deed de avond niet alléén maar Hay Day hoor, trouwens! Ook nog een mega-afwas gedaan (shit, foto vergeten!) en deze plog gemaakt. Maar nu is het wel bedtijd! Kusje van JJ? Jaa kusje van JJ!

En jullie krijgen een kusje van mij, want dat jullie nu nog niet afgehaakt zijn… wauw. Ondertussen ga ik bedenken hoe ik morgen (=vandaag) die kilo’s aan boeken in Groningen krijg zonder mijn rug te breken.

Doei!

De antwoorden van het ongetwijfeld lastige spel:

  • Foto 1: een zwarte sok.
  • Foto 2: een blikje Grolsch. Op zich logisch hier in Twente, maar gooi dat in de fucking prullenbak die 20 meter verder staat!
  • Foto 3: ja dat antwoord had ik dus al weggegeven

Alle antwoorden goed? Gefeliciteerd, uw luchtgitaar komt zo snel mogelijk uw kant op!

11 comments

  1. Haha, hilarisch. Goed outfit had je aan! Ik moest wel even lachen toen je een bepaald woord gebruikte, daarover knalt mijn blog om 14.00u een post online (automatisch heuj heuj). Sorry alvast ;) Maar verder erg leuk! Inderdaad een idee om ooit zelf te doen.

    1. Ik ook! Ik kan helemaal niet tegen dit soort type verhalen eigenlijk, maar het feit dat John Green het heeft geschreven en dat de hoofdrol in de film gespeeld wordt door de geweldige Shailene Woodley… yep toch wel heel benieuwd! En ik vind de kaft zo mooi :).

Geef een reactie

