Waarom ik eigenlijk nog een puber ben

KettingenIk mag mijzelf nu alweer een week 23 jaar oud noemen, een leeftijd die best aardig bij me past. Maar in iedere volwassene schuilt nog een kind, bij de een iets vaker dan bij de ander. In mij schuilt ook wel een beetje een puber. Af en toe. Hierbij een paar voorbeelden!

1. Ik vertoon lichtelijk groupie-gedrag bij sommige artiesten. Ik bedoel dan niet het ‘Oh my god, hij is het echt!’-gevoel, maar ik vind het wel heel leuk om bijvoorbeeld op de foto te gaan, een handtekening te verzamelen of op social media wat te laten horen. Daarom vind ik kleinere artiesten die veel op social media te vinden zijn ook zo leuk. Lees: Kodaline (alhoewel, dat ‘klein’  mogen we wel weglaten inmiddels). Bij het laatste concert ben ik met zanger Steve op de foto gegaan (die natuurlijk heel lelijk geworden is… de foto dan, niet Steve!) en heb ik gitarist Mark happy birthday gewenst. Ik tweette ‘m daar nog wat over en hij zei wat terug: dat vind ik leuk. Het is niet per se bijzonder en ik zie die mensen gewoon als mensen. Maar het is leuk, het maakt het wat persoonlijker allemaal.
Kodaline

2. Ik heb heel stiekem een beetje een gebrek aan algemene kennis. Mijn interesse ligt er vaak niet zo. Politiek, economie en ander nieuws: meh. Het komt stiekem wel eens voor dat mensen het over iemand hebben, of over een plek of gebeurtenis en dat ik daar dan zit met een groot vraagteken boven m’n hoofd. Best gênant soms! Maar als het over wetenschap gaat, waar dan ook, dan zit ik er bovenop hoor!

3. Ik hou van lichtelijk kinderachtige kleding. Ik hou van shirts en truien met katten of mopshonden erop, en dan het liefst zo nerdy of lelijk mogelijk. Ook coole sokken en nerdy kettingen vind ik leuk. Zo lag er eergisteren weer wat van eBay op de mat: de Time Turner van Hermione Granger. Hij is wel ietwat groot en obvious, dat vind ik iets minder. Ook merchandize-achtige dingen vind ik dus leuk. Zo heb ik aardig wat merch van CTFxC (als je de CTFxC niet kent: ik schrijf er vast nog wel eens wat over!) en bijvoorbeeld van de game Portal en The Hunger Games. Ook bandshirts en -posters mogen niet ontbreken! Maar die tijd is wel een béétje geweest, op een Kodaline-shirt na dan hihi.
CTFxC2

4. Ik typ vaak op een beetje een kinderlijke manier. Met ‘haha’ en smileys enzo. Ik lees soms iets van mezelf terug en dan voel ik me direct 10 jaar ouder dan ik overkom in een chat of op m’n blog. Terwijl ik het bijvoorbeeld vorige week nog heb geschreven. Ah well!

5. Ik ben echt DOL op games als De Sims, Rollercoaster, Zoo Tycoon, Sim City… Op het moment speel ik het eigenlijk nooit (niet echt tijd voor), maar ik kan niet wachten tot De Sims 4 uit komt. Dat zou eerst rond deze tijd zijn: een perfect verjaardagscadeautje dus! Maar nee, ze hebben het wéér uitgesteld AAAARGH. Ik verheug me er echt op. Ik mag wel een paar weken vrij plannen van studie tegen die tijd (grapje).

Goed, een puber dus. Dat ben ik soms wel ja, maar meestal niet hoor! Zo heb ik stiekem wel een hekel aan puberig gedrag. Maar bepaalde interesses: kom maar op! Wat maakt jou stiekem nog een puber?

5 comments

  1. Leuk artikel, en ook wel erg herkenbaar om sommige vlakken. Soms is het gewoon echt niet leuk om ouders te worden, en zou ik stiekem wel weer eens tiener willen zijn!

Geef een reactie

