Tag tuesday: van 10 naar 1

otter
Deze tag kwam ik een hele tijd geleden al tegen, hier om precies te zijn. En ik vind ‘m leuk! Dit zijn tags die lekker snel weglezen en waar je toch weer leuke dingen bij kunt tegenkomen. Dat geldt voor jullie, maar ook voor mezelf! In deze tag tel ik van 10 naar 1 en bij ieder getal hoort een top 10/9/8 etc. Wat ik opnoem is wel volledig willekeurig qua volgorde trouwens. Bovenstaande foto is ook redelijk willekeurig, maar omvat wel een paar dingen die ik hieronder op ga noemen: dieren, knuffelen, liefde, water… en ik bedoel: kijk hoe leuk!!

10 dingen over mijzelf
10. Ik kan slecht m’n bed uit komen. En ik ben ook niet goed in naar bed gaan.
9. Mijn kont zag als eerste het levenslicht.
8. Ik heb mezelf leren lezen toen ik een jaar of 4 was.
7. Ik durf de zee niet in.
6. Ik heb een hekel aan de zon, soms. Als ik niet direct de schaduw in kan of bijvoorbeeld tussen veel mensen ben, kan ik in paniek raken. Heel handig voor iemand die van festivals houdt.
5. Ik heb, al zolang ik mij kan herinneren, een piep in mijn oor. Soms neemt ‘ie interessante toontjes aan, maar meestal valt ‘ie weg in omgevingsgeluid. Eén ding weet ik wel: ik draag bijna altijd oordopjes bij concerten of in de kroeg.
4. Ooit, lang geleden, danste (hiphop) ik op best hoog niveau. Soms mis ik het.
3. Ik vind paarden echt awesome. Ik vind bijna alle dieren awesome, maar paarden: liefde!
2. Ik heb nog nooit een kater gehad. Ik kan niet zo goed tegen drank en hou niet zo van bier en wijn, dat scheelt alvast. Maar als ik voel dat ik een beetje dronken word denk ik: meh, genoeg gehad.
1. Ik ben een jankerd als ik series of films kijk.

cat-hug

9 dingen die ik leuk vind
9. Daar zijn ze weer: dieren!
8. Verrast worden, al is het maar iets kleins. Dat kleine beetje aandacht kan mij weken lang gelukkig maken.
7. Knuffelen. Ik doe het alleen te weinig.
6. Spelletjes spelen.
5. Typisch lente-weer: graad of 18, zonnetje met hier en daar een wolkje, klein briesje. Hmm!
4. Vloggers; CTFxC en Shaytards zijn mijn favoriet.
3. Op het water zijn, dus niet ín het water inderdaad. Varen vind ik geweldig.
2. Muziek. En series.
1. Het gevoel wanneer je volledig schoon je bed in gaat, dus jij bent schoon, je slaapkleding is schoon èn je bed is schoon.

8 dingen die ik niet leuk vind
8. Negatief gedoe, dus eigenlijk vind ik deze vraag ook niet zo leuk haha, maar hoort er ook bij!
7. Asociaal gedrag. Bijvoorbeeld door afval op straat te gooien (seriously, why?) of door aso te doen tegen personeel in winkels of restaurants.
6. Dat gedoe op blogs en social media altijd, in de comments. Grow the fuck up.
5. In slaap vallen tijdens college.
4. Oordelen.
3. Pesten.
2. Dat superlekker eten vaak zo ongezond is. Het is gewoon niet eerlijk!
1. Is Gordon ook een ‘ding’ om niet leuk te vinden?

koffie 1

7 plekken waar ik graag kom
7. Thuis, bijvoorbeeld als ik er een lange reis op heb zitten of na een lange werk- of studiedag.
6. Een koffietentje. Ik ga er alleen veel te weinig naar toe!
5. De bibliotheek. Ja echt. Ik mis vaak de discipline om te gaan, maar eigenlijk is het altijd wel leuk om zo tussen andere studenten te zijn!
4. De bioscoop.
3. Een poppodium, vooral Paradiso is natuurlijk altijd tof!
2. De trein, míts de omstandigheden goed zijn.
1. Het park. Bijvoorbeeld om te picknicken of heerlijk, eventueel in mijn eentje, een boek te lezen.

6 manieren om mijn hart te winnen
6. Zoals ik al eerder zei: met een kleine verrassing. Of iets ‘speciaal voor mij’ waar wat moeite in is gestoken.
5. Een goede muzieksmaak
4. Het voor elkaar krijgen dat ik je 100% vertrouw (succes).
3. Lief zijn. Simpel, maar dat vind ik gewoon leuk!
2. Eerlijk zijn, ook over gevoelens of andere serieuze dingen.
1. Laten weten dat je er bent, al is het maar een ‘ik denk aan je’ of zoiets vreselijk clichés. Valt eigenlijk onder lief zijn, maar toch!

northern light

5 plaatsen waar ik nog heen wil
5. Het hoge Noorden, op zoek naar het Noorderlicht en die ook vinden als het even mee zit.
4. Amerika, overal. Maar speciaal: LA, de Grand Canyon, New York, San Fransisco en eh, ja alles dus.
3. Parijs, inclusief Disneyland natuurlijk.
2. Australië en omstreken.
1. Een echt eigen huis waarvan ik weet dat ik er jaren kan blijven wonen en die ik helemaal kan indelen zoals ik tof vind. Valt dat ook onder deze categorie?

4 dingen waar ik niet zonder kan
4. Social media. Ik geef het toe, ik hou er gewoon van. Het is een stukje ontspanning en vermaak en ik vind de interactie leuk die je met mensen kunt hebben die je anders nooit zou spreken.
3. Muziek en de hele sfeer er omheen. Ik ben niet zoveel met muziek bezig als vroeger, maar ik heb bijna altijd wel iets op staan, ook al is het de radio. Als het maar geluid is!
2. /nerdmoduson/ De mogelijkheid om te leren. Ik hou van nieuwe kennis op doen, ook al is het nutteloze info. /nerdmodusoff/
1. Voeding waar suiker in zit haha. Nee dat zou heus wel kunnen natuurlijk, maar ik kan er echt flink behoefte aan hebben.

3 van mijn lievelingsliedjes
3. Just Keep Breathing van We the Kings, die noemde ik in deze blogpost ook. Daar dus ook de uitleg!
2. All Comes Down van Kodaline, die je ook in bovenstaande video kunt luisteren. De opbouw van dat nummer is echt fantastisch.
1. Give me Love van Ed Sheeran. Die springt er wat betreft Edje echt uit voor mij en ook live is het gaaf.

2 wensen
2. Liefde
1. Gezondheid
Waar ik in de rest van het lijstje niet te veel clichés wilde noemen, doe ik dat hier lekker wel. Het is gewoon zo waar!

1 laatste woord
1. Kroepoek

Bij sommige onderwerpen zou ik nog zoveel meer in willen vullen. Dat ik bepaalde leuke dingen of lievelingsliedjes niet noem… dat voelt oneerlijk haha. Van jou wil ik weten: zonder welk ding kun jij niet? Mag best iets heel materialistisch zijn, of iets erg fouts!

3 comments

Geef een reactie

