Lekker zeiken op zondag: dingen die we zouden moeten afschaffen


collage

Aaah, wat een mooie zondag is het weer. De perfecte zondag om even heerlijk te zeiken. En waarom niet lekker in het openbaar, op m’n blog? Er zijn heel wat dingen die wat mij betreft afgeschaft mogen worden. En wat is leuker dan daar even in zeer overdreven vorm over te zeuren? Ik weet wel zeker dat je het me me eens bent bij een aantal dingen!

bonnetjesTen eerste: kassabonnetjes. Seriously what’s up with that? Die dingen zijn prehistorisch. Dat ene kleine briefje papier, daar is zó veel van afhankelijk. Stel, je koopt een paar schoenen die je overal kunt krijgen, Vans ofzo. Je betaalt met contant geld en je schoenen gaan binnen een dag kapot, of je wilt toch die andere kleur. Nog erger is het als dat ding ook nog je garantiebewijs is. En dan, dan raak je je bonnetje natuurlijk kwijt. Een klein papiertje, iets dat overal kan verdwijnen, ook al ben je nog zo netjes. Dat is dan dus gewoon vet jammer, pech, ‘volgende klant!’. De oplossing? Ehmmm.

Asociaal gedrag op straat: op de grond tuffen, roggelen, schelden, je hondenstront laten liggen (doe je met je eigen kak toch ook niet?!), rotzooi op de grond gooien (want dat ruimt een ander wel voor je op?). Echt, why? Staaaaahp.

Mensen voor de gek houden met ‘geneesmiddelen’. Gadverdamme zeg. Kijk, als iets werkt, ook al is het placebo, ben ik helemaal voor. Toppie. Maar moet dat dan 10 euro kosten? Voor een paar balletjes waar, als je geluk hebt, 1 molecuul leverextract van een muskuseend in zit (ik noem geen namen (Oscillococcinum)). What de fuuuuuuck?! Door dit soort dingen denken mensen dat ze beter worden en gaan ze dus niet naar de dokter terwijl dat soms wel nodig is. Grmbl.

plastic-bag-jelly-fishPlastic tasjes die overal zomaar bij worden gegeven. Ik weiger ze áltijd. Dat zouden meer mensen moeten doen! Die dingen zijn nergens voor nodig, gewoon altijd zelf een tasje meenemen in je gewone tas et voilà.

Dingen op internet zeggen die je in real life ook niet zou zeggen. Seriously grow up. En ouders: attentie! Sinds een paar jaar zijn er social media en daar komt wat opvoeding bij kijken! Danku doei.

Plofkippen. Echt te triest voor woorden! Ik eet het praktisch nooit, op een McChicken na als het ff niet anders kan. En dan eet ik weer een paar dagen vegetarisch om ‘het goed te maken’. Laat ik de ‘scharrel’eieren hier ook maar meteen noemen. En ‘blije kip eieren’ dan. Hahaha blije kippen-garantie. Really?

KAPPEN NOUFilmen tijdens concerten. Leren wet het nou nooit? Kap daar eens mee! Niemand die dat terug kijkt want het beeld is shaky en het geluid verschrikkelijk. Ik zou hier wel een landelijke campagne voor op willen richten. Wie doet er mee?

Tijdens het schrijven van al deze frustraties klonk er constant één zinnetje door mijn hoofd: ‘Het houdt niet op, niet vanzelf…’. Die reclame mogen ze eigenlijk ook wel afschaffen…

Lekker joh, even zeiken. Maar eigenlijk ben ik gewoon heel lief hoor. En vrolijk! Wat mag wat jou betreft worden afgeschaft? Laat het me weten in de comments!

 

10 comments

  1. Het idee van mensen dat ik altijd bereikbaar moet zijn, soms wil ik gewoon rust en niet bereikbaar zijn.

    Dan laat ik mijn mobiel thuis en wanneer je dan een paar uur later terug komt en mensen verontwaardigd je voicemail 3x hebben ingesproken waarom je niet opneemt. ..

    Begrijp dat soort mensen niet, alsof het een verplichting is dat ik altijd bereikbaar moet zijn :-(

    Overigens vind ik filmen van concerten ook stom/dom, beter genieten van het moment daar en niet alles willen vastleggen om wat voor reden dan ook

    1. Helemaal mee eens Paul! Vooral ’s avonds is het al dan niet opnemen van mijn telefoon, beantwoorden van berichten, of het algeheel links laten van mijn telefoon, volledig mijn keuze.

  2. OMG ja filmen tijdens concerten, begin me er alleen maar meer aan te irriteren XD Gewoon innemen die camera’s bij de ingang..

  3. Ergernis van mij: oude mensen op de weg. Ze horen en zien je niet aankomen, horen je fietsbel zelden tot nooit, en kijken dan ook nog eens verontwaardigd als je ze inhaalt. “Had die niet even kunnen bellen?” Nou dat deed ik dus gewoon. Ook hebben ze nog wel eens de neiging om van links naar rechts te slingeren, of ineens ergens te stoppen. Veel van deze sub-ergernissen zijn ook van toepassing in de supermarkt, maar daar zijn het niet alleen oude mensen die zich er schuldig aan maken.

  4. Popcorn in de bios, oude mensen in de auto, asociale bestuurders (mogen wat mij betreft, zachtjes, in de sloot belanden) en de reclame van vanish met die moeke en haar twee kinderen met die achterlijke namen (matheo en gigolo ofzo :-P ) vre se lijk

Geef een reactie

