Een ode aan: de CTFxC

Er staan een aantal links in deze tekst, de meeste daarvan leiden je naar het kanaal of de vlog waar ik het over heb. Ik nodig je uit te kijken! Maar dat hoeft natuurlijk niet. :)

collage ctfxc 1

Ruim een week geleden schreef ik een ode aan de Shaytards. Een ode aan de CTFxC kan dan natuurlijk niet ontbreken! Ik wilde hier nog even mee wachten eigenlijk, maar vanwege het heftige nieuws dat deze week door Charles Trippy werd gebracht doe ik ’t lekker nu! CTFxC is het vlogkanaal van Charles en Alli Trippy. Ook zij doen, net als de Shaytards, aan daily vlogging en dat doen ze goed: ze zijn wereldrecordhouder van ‘longest consecutive vlogging’ en hebben inmiddels bijna 1,5 miljoen subscribers. Ze vloggen inmiddels bijna 5 jaar en hebben nog nóóit een dag gemist. Charles en Alli zijn mijn favoriete YouTubers en met hen begon mijn ‘YouTube-hobby’. Ik heb geen idee waar ik heen ga met dit verhaaltje, ik zie wel, heb gewoon zin om even te typen. :)

Hoe het allemaal begon…
Zo’n 2,5/3 jaar geleden ging ik een aantal Nederlandse blogs volgen, met name beautyblogs. Iets wat in eerste instantie niet echt bij mij past, maar ik vond het leuk om bepaalde personen te volgen, zien wat ze leuk vinden en wat ze bezighoudt… stiekem is het best leuk om met iemand anders mee te kijken. Naast het simpele stukje vermaak is vooral de interactie heel erg leuk. Die beautybloggers maken ook video’s en zo maakte ik kennis met het Nederlandse YouTubewereldje. Ik volgde een aantal van hen ook op Twitter, waaronder Sanne. Zij tweette net na nieuwjaar 2012 een link naar een vlog, die van de Engelse Katersoneseven (ofwel Kate). Ik checkte het en vond het ontzettend leuk, en zo is mijn liefde voor daily vlogging begonnen (thanks Sanne <3). Kate is een poppekontje en zij en haar (inmiddels helaas ex-)vriend Cory maakten onwijs leuke video’s. Ergens in februari van dat jaar startte Kate haar vlog met deze uitspraak: ‘This vlog is dedicated to Charles Trippy.’. Wie is Charles Trippy? Ik zocht hem op en was direct geboeid. Charles had net een seizure gehad en er was iets vreselijks ontdekt: hij had een hersentumor. Ik ging CTFxC volgen en dat doe ik nog steeds iedere dag.

Collage ctfxc fun

Waarom zij?
Ik vind Charles en Alli zó leuk! Ik vind hun honden leuk, ik vind hun familie leuk en ik vind het leuk wat ze doen en waar ze over praten. Naast hun daily life en de gezondheidsproblemen die Charles meemaakt, speelt Charles ook in een band: We the Kings. En die maken nog leuke muziek ook! Inmiddels vloggen de drummer, Danny, en de zanger, Travis, ook. Heel tof om een band op zo’n manier te volgen en alles achter de schermen te zien.

char glove
Zoals ik al zei is Charles ziek. Zijn tumor is twee jaar geleden verwijderd, maar deze is weer teruggekomen. Hij moest nog een operatie ondergaan en dat was bizar: hij moest wakker blijven tijdens het hele gebeuren en guess what, hij heeft gevlogd. Tijdens de operatie ja, maar ook vlak ervoor en erna. Die video is zó bijzonder. Naast wat er gebeurt, wat al heel bijzonder is, zie je zoveel liefde (o.a. van Shay van de Shaytards, ze zijn bff’s!) en positiviteit, echt niet te geloven! Misschien vraag je je nu af: ‘Waaaaarom filmt iemand dit?!’. Kan ik me voorstellen, maar het is hun keuze om dit te vloggen. En zoals ze vaak genoeg zeggen: ze halen er ontzettend veel steun uit, uit de CTFxC – de kijkers, wij dus. Die interactie vind ik fantastisch. Op dit moment heeft Char chemo (de tumor bleek kwaadaardig te zijn geworden) en mede daardoor is er af en toe nog een seizure. Zo ook laatst, 5 minuten voordat hij het podium op moest voor een show met de band. Charles herstelde extreem snel en hij heeft de hele show zelf gespeeld, naast het podium. Zijn arm/hand raakt deels verlamd bij zo’n seizure, basgitaar spelen lijkt dan onmogelijk maar blijkbaar ging het goed! Tijdens het mooiste nummer van de band, Just Keep Breathing, had Char genoeg moed bij elkaar verzameld om het podium weer op te gaan. Heb je al kippenvel? Ik had dat in ieder geval wel! Het is zo geweldig om de vlogs te zien, om mee te leven, om blij of verdrietig voor iemand te zijn. Ik haal er inspiratie en positiviteit uit, en veel ook.

collage ctfxc surg

Wat nu?
Afgelopen dinsdag zette Charles een one take online, opgenomen met zijn webcam en de titel van de video was ‘We need to talk’. Fuck dacht ik, iets met z’n ziekte? Iets met de band? Nee, niets van dat. Charles bracht nieuws waarvan ik nooit had gedacht dat ik het ooit zou horen: Charles en Alli gaan scheiden. Ik. was. in. shock. Wat de fuck?! De liefste mensen op aarde, die hun huwelijksaanzoek, de bruiloft (en zie hier de korte professionele en vooral práchtige bruiloftvideo) en alles daaromheen hebben vastgelegd, gaan scheiden. Dit had ik nooit zien aankomen, het is ook niet doorgeschemerd in de vlogs. Zo zie je maar dat je heel veel van iemands leven ziet, maar dat 10 minuten eigenlijk niets is. Wat er met de vlogs gaat gebeuren, of met Charles en Alli, weten we nog niet. Vooralsnog vertelde Char dat hij blijft vloggen. Ik hoop vooral dat hij en Alli nu even aan zichzelf denken en doen wat goed voor ze is.

Char_and_dogs

Het is bizar hoeveel je om iemand kunt gaan geven die je helemaal niet kent. Of eigenlijk: die jóu niet kent. De CTFxC (Charles Trippy Friend Core) is een geweldig YouTube-kanaal èn een fijne groep mensen en, hoe gek en emo dit ook mag klinken, ik voel er veel liefde door. Charles was, en is nog steeds, mijn grootste inspiratie wat betreft positiviteit, plezier maken en een goed persoon zijn. Ook zijn vrienden en bandleden zeggen dat hij te lief is voor deze aardbol. De kleine tatoeage die al eeuwen in mijn hoofd dwaalt, maar er nog steeds niet zit, is voor een groot deel te danken aan Charles.
Het is wel lastig soms, een ‘hobby’ als deze, want vrienden die er niets vanaf weten (de meeste dus) snappen er meestal geen kláp van. Ik neem het ze natuurlijk niet kwalijk, maar het voelt soms wel een beetje eenzaam. Als je ergens veel mee bezig bent wil je er soms iets over kwijt, right? En dat gaat moeilijk als mensen niet weten waar je het over hebt en het vaak afwimpelen of je raar aankijken. Nou, dan maar via mijn blog! Ik vind het dan ook super leuk dat een paar vriendinnetjes inmiddels ook zijn gaan kijken. Dat maakt het een stuk minder eenzaam! Yay!

Dus, mijn ode aan CTFxC. Tsja, hoe sluit ik dit nu af? Ik weet ’t niet zo goed. Ach, moet ook een keertje kunnen! Ik hoop dat jullie van de video’s genoten hebben (ik kan ze zeker aanraden voor een paar minuutjes vermaak, met name de bruiloftvideo en de operatie!) of in ieder geval met plezier mijn verhaaltje hebben aangehoord haha. <3

7 comments

  1. Mooi geschreven Michelle, ergens herken ik het volledig over wat je bedoelt met;

    “Het is wel lastig soms, een ‘hobby’ als deze, want vrienden die er niets vanaf weten (de meeste dus) snappen er meestal geen kláp van. Ik neem het ze natuurlijk niet kwalijk, maar het voelt soms wel een beetje eenzaam”

    Zelf ben ik een fanatiek stream (games gerelateerd) kijker en voor mij gaat het reeds nu niet meer om het geen wat ze doen maar meer omdat het ontspannen aanvoelt als je iemand volgt / tegen je aanpraat / die je steeds beter leert kennen door middel van gesprekken / interactie met de chat.

    Het is voor velen nog een te moeilijke “hobby” en zelfs mijn beste vrienden begrijpen er weinig tot niets van en verder dan er grappen over maken komen ze niet maar ik vind het fijn & ontspannend en dat is toch hetgeen wat het meest belangrijke is.

    Vooralsnog ben ik niet begonnen aan vlogs volgen maar ik kan me volledig inleven dat dit inmiddels reeds een vast onderdeel van je dag geworden is :-)

    En geen reden om schaamte voelen, uiteindelijk heeft iedereen zijn unieke voorkeuren!!

  2. Ik heb hier dus echt helemaal niks mee. Elke dag een video moeten kijken, ik zou er al heel snel gek van worden. Misschien ‘snap’ ik het ook niet. Of misschien kan ik niet elke dag kijken omdat ik het niet snap. Daarom sluit ik maar af met een handigheidje: je bent een ‘Lees verder’-lijntje vergeten denk ik.

    1. Thanks voor de lijntjes-tip (;. En tsja, ik denk idd dat je het nooit helemaal kan snappen als je nooit gekeken hebt. Je ‘moet’ natuurlijk niets elke dag! Bij mij zit het in m’n vaste avondritueeltje, ik sluit mijn dag ermee af. :)

Geef een reactie

