7x op zaterdag #2: Jong acteertalent

collage

De afgelopen tijd heb ik verschillende films gezien en ik zie een patroon: talentvolle jonge acteurs, zeg maar onder de 25. Ik heb daar iets mee, met jong acteertalent. Ik let altijd op de cast als ik een film kies om te kijken en als een van onderstaande acteurs erbij staat is de film sowieso een kanshebber. Vroeger was ik vooral liefhebber van iets oudere acteurs zoals Johnny Depp, Tom Cruise en Charlize Theron. De laatste tijd ligt mijn interesse dus bij jongere talentjes en ik ga er 7 opnoemen! Overigens even een side note, omdat ik er zelf een schurfthekel aan heb als het gebeurt: dit stukje bevat geen spoilers, ook geen halve of vage. :)

Schermafbeelding 2014-04-18 om 12.17.151. Laat ik maar beginnen met de minst spannende keuze: mijn leeftijdgenootje Jennifer Lawrence. Ik bedoel, hallo?! Naast dat ze op een heel speciale manier prachtig is, is ze ook nog eens hilarisch. En dan heb ik het nog niet eens over haar manier van acteren. Ze kan álles, had haar eerste Oscarnominatie binnen toen ze 20 was en vorig jaar won ze hem zelfs. Het wordt tijd dat ik American Hustle ga kijken!

emma-watson-in-NOAH2. Een ook-niet-zo-spannende keuze is de 24-jarige Emma Watson. Van de week heb ik Noah gezien waarin Emma de rol van Ila speelt. Een compleet andere rol dan we tot nu toe bij haar gezien hadden, maar ze deed het goed. Ik heb nog nooit iemand zó mooi zó hysterisch zien huilen.

???????????????????????????????3. Logan Lerman heeft geluk, want hij heeft al twee keer met Emma mogen samenwerken en had dus ook een rol in Noah. Hij speelt ook in de Percy Jackson films en The Perks of Being a Wallflower (met Emma dus). Logan is een poppekontje! Als ik hem en z’n prethoofdje zie, begin ik zo te glimlachen. Cute!

shailene4. Ach kijk, daar is ze weer: Shailene Woodley. Ik heb haar al een paar keer in blogs genoemd de laatste tijd. De eerste film die ik van haar zag was The Spectacular Now. Ik moest eventjes aan haar wennen, weet niet waarom, maar mijn hemel wat is ze mooi. En ze heeft, net als Jennifer, een supermooie stem. Ik heb iets met stemmen die wat aan de lage kant en hees zijn. Dat vind ik gewoon tof! Shailene is supergoed bezig en speelt in diverse films, go Shailene!

the runaways5. en 6. Als er iemand is die al sinds heel jong harten steelt, dan is het Dakota Fanning wel. Ik moet zeggen dat ik haar al een tijdje niet meer in een film heb gezien, maar ze moet toch echt in dit rijtje. Ze was vooral gewèldig in The Runaways. Op de foto zie je haar met Kristen Stewart, die Joan Jett speelde in die film. Yep, ze is het echt, Kristen Stewart. Ze is in een niet-al-te-best daglicht komen te staan door de vreselijke Twilight-films. Dat ze niet kan acteren is onzin. De rol die ze speelde, Bella, was simpelweg doods. In films als Panic Room, Adventureland en The Runaways is ze aaawesome!

jack7. Tot slot nog een eervolle vermelding voor Jack Gleeson, ofwel King Joffrey. Ik heb zelf niet heel veel met Jack Gleeson, maar ik móet hem in dit lijstje noemen. Ik vind het werkelijk waar briljant hoe hij de meest gehate rol op aarde speelt in Game of Thrones. Echt waar, wat een hékel krijg je aan die jongen gedurende de serie. Met de meest recente aflevering (The Lion and the Rose), waarin hij gaat trouwen, als toppunt. Wat geweldig moet het zijn om zo’n lul te spelen haha.

Zit jouw favoriet ook bij dit lijstje? Of heb ik nog een cruciaal acteertalentje gemist?

 

 

 

4 comments

Geef een reactie

