Tag tuesday: 50 facts about me, #2: growing up

selfie 2
Deze tag is wel bekend onder de meeste van jullie! 50 facts about me en dan lekker random! Alles mag erin komen te staan. Twee weken geleden kwam deel #1 online, over toen ik nog een kind was. Vandaag is deel #2 aan de beurt, waarin ik langzaamaan volwassen word!

16. Toen ik 12 was zette ik eens een bril van iemand anders op. Ik wist niet wat ik meemaakte, ik zag zo veel! Maar een bril wilde ik ab-so-luut niet en gelukkig mocht ik lenzen. Inmiddels draag ik altijd een bril, omdat mijn ogen niet echt meer tegen lenzen kunnen. Gelukkig is mijn brillenafkeer weg haha. Helaas heb ik nog steeds geen brillenhoofd en is alles me te groot. Ah well, dat is een trend, toch?

17. Harry Potter heeft mijn volledige tienerjaren bezet. Toen ik een jaar of 9 was begon ik met lezen en op mijn 20e kwam de laatste film uit. En nog steeds ben ik groot fan!
hp

18. We hadden altijd veel huisdieren thuis, waaronder cavia’s. Toen we een nieuw koppeltje gingen kopen gingen we naar een heuze caviafokkerij.  Ik vond het echt fantastisch. En toen wilde ik zelf ook een caviafokkerij. Uren struinde ik ‘Startpagina’ af om te kijken op de sites van andere fokkerijen. En dan bekeek ik vooral de huisvesting. In gedachten, en op papier, bedacht ik complete indelingen en schema’s voor hoe ik het zou gaan aanpakken. Ik vind cavia’s nog steeds geweldig en wie weet komt er ooit een caviaparadijsje, maar dít? Eh, nee.

19. Toen ik 14 was kreeg ik een obsessie voor Johnny Depp. Het was niet zomaar fan-zijn… ik was verliefd, verslaafd, obsessed. 24/7 was ik met Johnny Depp bezig en op school werden ze gek van me. Thuis zocht ik plaatjes en informatie op internet en in de stad struinde ik alle dvd-stands af om zijn films te verzamelen. Ook nam ik de films op die op tv kwamen, op videoband. Het was echt. heel. erg. Waar komt zoiets vandaan? Is het een soort gebrek aan liefde irl, waardoor je het maar bij beroemdheden gaat zoeken? Of is het gewoon tienergedrag? Het is in ieder geval een beetje vreemd haha.
depp

20. In mijn leven ben ik vier keer verhuisd. Toen ik 10 was gingen we van inieminiedorpje Rijnsaterwoude naar Oldenzaal, een heuze stad. Ik vond het supertof! Toen ik 15 was verhuisden we weer naar een dorp, namelijk Weerselo. Blegh, niks aan! En toen was ik eindelijk 18 en ging ik in Groningen wonen. Yay, awesome! Ondertussen zijn m’n ouders ook weer een keer verhuisd. Toen ik 19 was ben ik verhuisd naar het huis/de kamer waar ik nu woon.

21. Bij tienerjaren hoort natuurlijk ook: school! Na drie verschillende basisscholen ging ik havo/vwo doen op TCC De Thij. Mijn profiel werd VWO Natuur & Techniek met biologie. Ik wist niet zo goed wat ik wilde daarna. Ik ‘vond alles wel leuk’ en uiteindelijk werd het Life Science & Technology in Groningen. Dat is een studie waarbij je pas na een half jaar een richting kiest en ook over kunt stappen naar biologie en farmacie. En farmacie werd het! Inmiddels ben ik met mijn master bezig.

22. Ik was al hipster voor dat het cool was. Haha, nee geintje, maar ik had als tiener een afkeer voor alles wat groot of commercieel was. Commerciële muziek? No way, dat is echt niet cool. Ook wilde ik nooit schoenen van grote schoenenwinkels, ‘want die had iedereen al’.

23. Pubertijd en muzieksmaak, oh oh oh. Dit is een hele blogpost waard. Maar goed, even in het kort: op mijn 13e/14e kreeg ik een beetje een eigen smaak. Denk aan artiesten en bands als Simple Plan, Gavin Degraw, Maroon 5 (OMFG), Fall Out Boy en Panic! at the Disco. Vooral de poppunkachtige bands vond ik leuk, maar het was dus ook een beetje emo. Later kreeg ik een vriendje en die heeft me íets beter muzikaal opgevoed haha. Sinds een paar jaar is mijn interesse voor nieuwe muziek wat afgezwakt, maar heb ik wel mijn horizon weer wat verbreed. Ik luister gewoon echt wat ík tof vind!
fall_out_boy-4666

24. Bij die muzieksmaak hoorden natuurlijk ook verwisselingen in kledingstijl en make up. Ik ben altijd vrij ‘hip’ geweest qua kleding, inclusief de wijde broeken rond 2002/3 en de All Star-trend rond 2004/5 (die nooit meer is opgehouden). Rond mijn 14e werd het dus een beetje emo/alto, inclusief zwarte eyeliner, bandshirts, absolúút geen skinny jeans, Vans met sterretjes en All Stars op het kerstgala. Ik hou nog steeds van stoerdere kleding, maar ik heb inmiddels ook mijn girly periodes gehad en ook qua make-up is het wat, eh, afgekoeld haha.

25. Op de middelbare school ontstond er al snel een vriendinnengroep en we hadden een naam: De 10. We hadden zelfs een website en natuurlijk een gastenboek. Facebook en WhatsApp (of überhaupt fancy mobiele telefoons eigenlijk) bestonden nog niet… Oh wat hebben wij mooie avonturen beleefd zeg, prachtig. Roddelen tot in de late uurtjes, voor het eerst uitgaan op m’n 14e, slaapfeestjes, heel-veel-lachen en natuurlijk constant over jongens praten. Wat een mooie tijd was dat.

26. Ik had een beetje moeite met het ontwikkelen van mijn eigen mening. Achteraf gezien weet ik waarom: onzekerheid. Ik vloeide mee met de mening van anderen en dan meestal met die van de coole mensen natuurlijk. Dat ging redelijk vanzelf geloof ik, dacht er niet heel bewust bij na. Maarrr gelukkig is dat beter geworden en heb ik dit helemaal niet meer!

27. Als tiener begint natuurlijk ook het stappen en drinken. Maar ik heb er nooit zo van gehouden. Af en toe uitgaan deed ik zeker wel, maar drinken? Nauwelijks. Behalve toen ik 13 was en het superstoer was om met je flesje Grolsch rond te lopen natuurlijk. Maar nee, ik ben dus nog nooit dronken geweest. Don’t like the feeling en het is duur haha.

28. Mijn favoriete band is Kings of Leon en dat begon in mijn tienerjaren. Thuis ontvingen we de zender MTV2 en dat had ik de hele dag opstaan. En daar ontdekte ik ze toen On Call ieder half uur voorbij kwam. Ik werd er gek van en vond die lui met hun lange haar maar een beetje raar. Toch zapte ik het nummer nooit weg. En toen kwam de volgende single: Charmer. Ik. was. om. Mijn favoriete band was daar en het is nooit meer veranderd! Ik zag ze voor het eerst op mijn 17e in de HMH en heb ze nog maar 1x meer gezien daarna: vorig jaar op Pinkpop. Best weinig, maarrrrrr het is bijna 2 juni! Ziggo Dome yay!
kings-of-leon2

29. Bloggen deed ik ook voor het eerst als puber. Mijn eerste blog had ik denk ik toen ik 14 was. Uiteraard waren alle blogs, ik heb drie verschillende gehad geloof ik, van web-log.nl en ik klooide wat af met lay-out, achtergronden en alles wat erbij kwam kijken. Eén blog heette easytiger (naar het album van Ryan Adams) en een andere heette pastryheart (een liedje van, eh..?), maar van mijn eerste blog weet ik de naam niet meer!

Wat was jouw favoriete artiest toen je 14 was? No shame! Kom maar op!

 

 

 

 

 

10 comments

  1. Ik moest het even opzoeken wat er populair was in 1997 maar toen ik deze lijst opende kwam er een hoop nostalgische gevoelens naar boven;

    http://www.top40.nl/top40/1997/week-20

    Maar in die tijd luisterde ik naast alles wat in de top 40 stond (Party Animals, Spice Girls / Backstreet Boys:/ No Mercy) voor het eerst ook naar bands als Guns N’Roses. Deze laatste met dank aan mijn zusje die alle cd’s had en waar mijn muzikale opvoeding is begonnen.

      1. Zonder schaamte hier hoor, al die dingen had ik dan niet maar wel de cd (cd…voelt zo oud) in mijn kast staan ;-)

  2. Limp Bizkit, The Offspring, dat waren bands die mijn klasgenoten en ik veel luisteren. Die kopieerden we op cassetteband. Limp Bizkit was het begin van nu-metal, dus daarna volgden ook bands als Papa Roach en Linkin Park. Ik ben ook erg fan geweest van Staind, dat was ook mijn eerste concert (met voorprogramma Puddle of Mudd, ook cool toen). Later ontdekte ik via een klasgenoot Coldplay en vervolgens Radiohead, wat het begin was van mijn huidige muzieksmaak denk ik.

Geef een reactie

