7x op zaterdag #4: Suikerbommen

B&J 2Deze keer is de 7x op zaterdag een soort marteling voor me. Een marteling ja, maar dan wel een hele fijne zoete marteling. Ik hou van lekkernijen, ja. Mag het? Nou, niet altijd nee, want leven op onderstaande suikerbommen gaat niet helaas. Maar af en toe… oeeeh wat een genot!

Ik kan niet anders dan beginnen met Ben & Jerry’s, zoals je hierboven wel kunt zien. Ik kocht mijn eerste B&J ijsje bij een tankstation, járen geleden. Het was de smaak Cookie Dough en ik had nog nooit zoiets lekkers gegeten geloof ik. Cookie Dough was de eerste smaak die ik dus at van B&J en het is tot op de dag van vandaag mijn favoriet.

oreoAls je Michelle zegt, dat zeg je Oreo. Ik eet het liefst álles met Oreo: taarten, chocolade, cupcakes, smoothies en ga zo maar door. Oreo koekjes zijn wel dingen die ik niet iedere dag moet eten. Het moet wel een beetje speciaal blijven! Ik heb overigens nog nooit awesome versies geproefd, zoals de double stuffed Oreo’s of die met lichte koekjes in plaats van donkere. Als iemand een verkooppunt (in Groningen) weet…

karamelKaramel! Jahahaaaa, alles met karamel is lekker. Ik vind de zeer vloeibare variant het allerlekkerst, zoals die in de Milka chocolade zit of in de paaseitjes van… ja van welk merk waren ze? Ik geloof Hema..? Ik bedenk me nu dat ik die dit jaar helemaal niet gegeten heb. CRAP.

frappucchinoKaramel kan bijvoorbeeld ook door de koffie. En zo maak ik weer een prachtig bruggetje naar… frappuccino’s! Ik vind alle smaken lekker denk ik. Bij Starbucks is de Java Chip denk ik de winnaar voor mij, maar ook die met karamel vind ik dus geweldig! En die met chocola, en die met een notensmaakje, en de mocha variant, en met vanille en met… oh sorry ik dwaal even af.

roze koek 2Roze koeken, oeeeh ja! Met deze dingen moet ik echt oppassen. Als ik ze al in huis haal, áls, dan moet ik me echt bedwingen om er eentje tegelijk te eten haha.

DD Blend 004Ooit, als ik in Amerika ben, ga ik me helemaal volvreten met alle donuts die er bestaan. Ik denk dat ik nog nooit een fatsoenlijke donut heb gegeten, ik vind die donuts met glazuur van de supermarkt maar meh. Nee, dan ga ik voor de naturel donut. Dat suikerlaagje, heerlijk! Ook bij deze rotdingen moet ik mezelf bijna vastbinden om er niet meer tegelijk te eten.

bonbonsTot slot: bonbons. Als je geen verjaardagscadeautje voor me weet: koop bonbons. Echt, wat een verwennerij! Ik koop ze eigenlijk nooit voor mezelf, maar dat is misschien maar beter ook. Ik hou dus van chocola, van karamel en ook van nootjes, verschillende vullingen en nouja, je verzint het maar en er zijn bonbons van te krijgen! De enige die je mag overslaan zijn die met drank of gekke chemische fruitsmaakjes. Maar verder vreet ik ze allemaal op!

Zo, en dan ga ik nu even in een hoekje zitten huilen aangezien ik niets van bovenstaande op dit moment bij de hand heb. Ik zeg het je, marteling! Wat is jouw ultieme favoriete lekkernij?

Edit: het is nu vrijdagavond en OHMYGOD ik bedenk net dat ik een halve reep Milka Oreo in mijn tas heb zitten. Dat wordt smullennn!

Ook leuk om te lezen:
7x op zaterdag #1: leuke dingen
7x op zaterdag #2: jong acteertalent
7x op zaterdag #3: oranje

 

4 comments

  1. Ik dacht dat ik alles met oreo geproefd had maar een smoothie…
    Heb je weleens op usfoodz.nl gekeken? Daar verkopen ze allemaal amerikaans eten. Ook dubble stuffed en andere smaken. In dozen van een halve kilo!

      1. Inderdaad. Vooral als je je bedenkt dat ze pas verzenden vanaf 30 euro. We zullen het moeten doen met de kleine, dure doosjes van de supermarkt…

  2. M&M is voor mij de echte killer, in de tijd dat ik nog elke dag de trein Amsterdam – Hoorn had was de combinatie grote zak M&M met een frappuccino een te lekkere & dodelijke combinatie :)

Geef een reactie

