Tag tuesday: 50 facts about me, #3: vanallesennogwat

selfie 3

Het is alweer tijd voor het laatste deel van de 50 facts about me tag! Klik op de linkjes voor de vorige delen. In deel 1 noemde ik een aantal facts die te maken hadden met mijn kindertijd, bijvoorbeeld over nep-lezen, zeilen en Alfred J. Kwak. In deel 2 groeide ik langzaam op en ging ik door de pubertijd. Ik had het over cavia’s, Johnny Depp en foute tienermuziek. Vandaag werken we van 30 naar 50 waarin het gaat over champignons, tattoos en piercings, piemels en koukleumerigheid.

30. Ik heb gehoorbeschadiging. Al zo lang ik mij kan herinneren heb ik altijd een tweede persoonlijkheid bij me. En dat is de piep in mijn oor. Door omgevingsgeluiden valt de piep weg, maar als het heel stil is… pieeeeeeep. Sinds ik vaak naar concerten ga let ik er extra goed op: oordopjes gebruiken! Ik heb ook speciale op maat laten maken, daar zit ook een filter in voor beter geluid. Oren zijn best belangrijk weet je!

31. Ik heb een ongelofelijke pesthekel aan champignons en alle andere paddenstoelen. Ik eet ze dan ook niet. Ook niet als ik bij de koningin op bezoek ga. NEE. Vaak snappen mensen het niet en dan zeg ik maar: ‘Als er poep op je bord zou liggen, zou je het eten? Zo voelt het voor mij namelijk als er champignons op mijn bord liggen.’ Het is fucking schimmel! Schimmelkaas eet ik dus ook niet.

32. Ik ben de absolute wereldkampioen uitstelgedrag. Wauw, wat kan ik dat goed zeg! Het is soms een heuze marteling en ik kan er hele dagen door verpesten. Hier en daar gaat het gelukkig wat beter! Ik leer het wel, ooit.

33. Daarop volgend ben ik ook heel slecht in het ‘gewoon doen’ principe. De mentaliteit heb ik wel, ik begrijp het ook, maar het lukt nog niet zo altijd… Verdorie!!

dreams

34. Ik droom wel eens súperraar. Het meest rare wat ik ooit gedroomd heb, jaren geleden alweer maar ik weet het nog steeds, is dat ik ‘wakker werd’ met een piemel. Mijn hemel wat bungelde dat ding! (waarom vertel ik dit ook alweer?) Die foto komt trouwens uit een videoclip die niets met nummer 34 te maken heeft, maar vond ‘m wel tof!

35. Ik ben iemand die graag iets goeds doet voor de wereld. Een voorbeeld daarvan is dat ik later graag een hulphond zou willen opleiden. Ik zou dan een pup adopteren en die in zijn eerste jaar opvoeden en zo veel mogelijk van de wereld laten zien (zo werkt het geloof ik). Helaas zijn de omstandigheden die daarvoor nodig zijn (altijd iemand thuis e.d.) lastig! Maar áls ik ooit de kans krijg…

36. Ik ben onwijs perfectionistisch. Dat heeft voordelen, maar het kan ook ontzettend in de weg zitten en vooral: het kost veel tijd.

37. Ondanks mijn perfectionisme kan ik ook onwijs chaotisch zijn. En dan dus niet in het werk dat ik aflever, maar in het bijhouden van papieren, te vroeg ready-to-go zijn (never) en het opgeruimd houden van bijvoorbeeld keukenkastjes. Nope, not happening in huize Michelle.

38. En tóch hou ik dan wel weer van organiseren. (Ja ik weet het, ik ben raar.) En dan bedoel ik dat ik altijd van tevoren goed uitzoek waar ik moet zijn, hoe laat ik de trein moet pakken etc. Ook als het gaat om het opruimen van belangrijke papieren of kastjes of laatjes of -vul maar in- ben ik organisatorisch. Maar voordat het zover is liggen die papieren dus óveral en nergens door dat chaotische. Daar zit dus geen weg tussen bij mij. Een laatje opnieuw indelen kan 5 uur duren, waarna het na 1 minuut weer een chaos is.

39. Komen we gelijk op de volgende: áls ik dan eenmaal ergens mee bezig ben, áls, dan ben ik zo uren bezig. Dit kan te maken hebben met dat organiseren, maar ook met tekenen en voorál: bloggen. Soms moet ik de disclipline zoeken om te beginnen (zie punt 32), maar als ik dan eenmaal bezig ben…

40. Ik hou van tattoos, maar natuurlijk niet van álle tattoos. Bepaalde tattoos vind ik vreselijk ordinair en lelijk gezette tattoos… daar krijg ik al helemaal de kriebels van. Maar over het algemeen: oeh lalaaaaa, tattoos! Ik hou bijvoorbeeld van polka trash en water color tattoos. Mits goed gedaan natuurlijk!

41. Ik hou niet zo van piercings. Bij sommige mensen staat het awesome, echt waar, maar voor mezelf heb ik er nog nooit over nagedacht om er een te nemen. Het kan wel echt heel mooi zijn, vooral bij bepaalde celebrities. Maar het moet dus wel echt in je stijl passen, ofzeuw.

42. Ik ben geen vegetariër, maar ik ben wel enorm bewust bezig met dierlijk eten. Ik ben niet per se tegen het doden van dieren voor consumptie, maar hóe dat gebeurt, gat-ver-damme. Daarom eet ik zoveel mogelijk biologisch. Zuivel, eieren, gehakt e.d. eet ik altijd biologisch. Bij andere producten is het soms wat lastiger helaas, maar ik doe mijn best! Niet-biologische (plof-)kip laat ik gewoon links liggen, yuck.

43. Ik hou van coole sokken. De afgelopen maanden droeg ik altijd saaie kniekousen onder m’n broek, en awesome sokken over m’n broek heen, zodat je ze net boven m’n Dr Martens (of andere schoenen) uit ziet komen. Koala’s, aapjes, bijen, alles komt voorbij! I loooove it.

44. Als ik aan het werk ben, als in voor iets waarbij ik geld verdien, kan ik niet niets doen. Dat gaat zó tegen m’n natuur in. Ik verdien geld, en als ik geld verdien moet ik daar constant bezig voor zijn. Zo voelt het. Natuurlijk best een goede instelling, maar soms mag je toch ook wel eens een minuutje nixen, toch? Ik weet ’t niet, dat voelt nooit goed eigenlijk!

thee

45. Ik heb verschillende soorten losse thee in huis (van Tea Bar en Simon Lévelt), maar mijn favoriete thee is nog altijd niet verslagen: Turkish Apple van Pickwick. Ik wissel ‘m wel af, maar als ik dan weer eens Turkish Apple drink… ik krijg er een heel gezellig winters gevoel bij!

46. Ik ben een koukleum. Nu is dat niet zo uniek, maar er is één plek waar ik het vrijwel altijd koud heb: de bibliotheek. Ik probeer altijd een of twee extra truien mee te nemen, en een muts, om me zo warm mogelijk te houden. Had ik al gezegd dat ik raar ben? Ja hè?

47. Ik hou van schoenen. En van All Stars. Ook niet heel erg uniek, maar ik heb wel een lievelingspaar. Dat zijn lage groene All Stars die ik in 2007 in Londen kocht, bij Harrods nog wel. Ik moest zelfs mijn paspoort laten zien bij m’n aankoop. Overigens draag ik al m’n All Stars helemaal niet meer zo vaak… gelukkig wordt het weer warmer!

48. Ik heb een heerlijke ordinaire guilty pleasure liefde: de snackbar. Dit is dus zo’n plek waar dat biologische eten er even bij inschiet. Ik mag er van mezelf maximaal één keer in de 1,5/2 weken heen en alleen als ik er ècht heel veel zin in heb. Op deze manier blijft het ook nog eens ontzettend lekker!

49. Mijn favo snack is de berehap met pindasaus. Die krijg een aparte vermelding omdat ik het zo lekker vind. En omdat ik geen nummer 49 wist. (sssht!)

khaleesi

50. Game of Thrones. Why? Omdat ik dat na het schrijven van deze 50 facts ga kijken. En zodat ik nog een goede smoes had om een awesome plaatje toe te voegen.

Zo, PFOEH, dat was ‘m dan! 50 facts over mij, me, moi, miesemuis, Michelle. Toch leuk, zoveel over jezelf typen, stiekem. Ik hoor het graag als je dingen herkent! Ben ik echt zo raar of hebben meer mensen zulke rare eigenschappen? Tell me!

 

6 comments

  1. Oeh! Turkish Apple ♥
    Vraag me trouwens niet waarom, maar tijdens het lezen moest ik denken aan dat jij een keer schreef dat je geen eieren at omdat het de menstruatie van een kip was (dat was jij toch), dat laat me al weken niet meer los. Ik durf geen ei meer te eten.. :p

    1. Hahaha ohmygod, I’m so sorry! Nee maar technisch gezien klopt dat dus eigenlijk niet echt helemaal. Je eet voor het grootste deel gewoon het voedsel dat voor het kuikentje bestemd was. Dus niet een laagje baarmoeder ofzo (ew!). Eet eitjes, ze zijn super gezond!

  2. Herkenbaarheid: 30, 32, 33, 36 t/m 39, en 44. Alhoewel ik geen gehoorbeschadiging heb maar tinnitus, wat lekker moeilijk op te sporen en te definiëren is maar wat me wel altijd gezelschap houdt als het heel stil is. Of als ik erop ga letten, zoals nu.

Geef een reactie

