Plog 20 mei 2014: Sneek onveilig maken

Header

Afgelopen weekend heb ik niet ècht weekend gehad, maar dat heb ik afgelopen dinsdag goedgemaakt. Ik ben een dagje naar Sneek geweest met  de lieve Miriam! We hadden geen idee waar we heen wilden of wat we wilden gaan doen, dus hebben we een random stad uitgekozen. Sneek dus! Toch een beetje buitenland hè, dat Friesland.

IMG_2764

Hoi vanuit de trein!

IMG_2766

Aaah, bootjes! Ik heb fijne herinneringen aan Friesland, omdat we er altijd gingen varen in de vakantie. Dat gevoel kwam weer een beetje terug!

IMG_2767

We werden al snel toegezongen door een stel koeien, varkens en paarden. Heuh? Eenmaal dichterbij zagen we dat het uit deze vrachtwagen kwam. Ik vond het wel tof bedacht! Beetje tegenstrijdig voor PvdD dat de motor constant stond te draaien hihi.

IMG_2769

Ijsjestijd! En ooh wat had ik lekkere smaakjes: iets met room/hazelnoot, met Brownie (enorme brokken zaten erin) en koekjes. Echt heel goed ijs was het!

IMG_2771

Ik had nogal heavy koppijn en daar moest even wat aan gebeuren. Een pijnstiller en een kopje koffie dus! Het hielp een beetje :).

IMG_2773

Duifie in de Bakker Bart!

IMG_2774

Wat flauw weer Michelle, kun je dan nooit eens normaal doen?!

IMG_2776

Even de kerk ingelopen. Woah! Het was er zó stil dat ik bijna niet durfde te ademen.

IMG_2777

Miriam steekt heel gracieus een kaarsje aan.

IMG_2781

Aaah, daar is de poort! Hij was groter dan in mijn herinnering.

IMG_2784

Fotoskills met iPhone, mooie zonnestralen hoor!

IMG_2788

Selfie time op de poort!

IMG_2791

Aah, weer een beetje vakantiegevoel!

IMG_2802

Etenstijd. We namen allebei kipsaté en kregen er allerlei lekkers bij.

IMG_2803

Maar was het ook echt lekker? JA. Dit is de lekkerste saté die ik ooit heb gegeten. En zelfs de frietjes waren ontzettend lekker. Dus, als je eens in Sneek bent: hotel-restaurant De Wijnberg, daar moet je zijn! Erg leuke service ook :).

IMG_2805

Toen we net klaar waren met eten en op weg waren naar het station barstte het even los. Wat ruikt dat altijd lekker!

IMG_2810

In Leeuwarden liepen we nog wat vertraging op en we mochten de trein niet uit. Wat bleek: een stel pubers had met frituurvet en ander eten lopen gooien in de snackbar. Die werden dus in de trein aangehouden. Ik had nog stiekem een foto gemaakt maar die plaats ik toch maar niet. Vervelende rotkinderen ook, gedraag je potjandrie! Anyway, hier waren we weer op station Groningen!

IMG_2811

Home sweet home!

IMG_2815Poeeeh, wat was ik moe! Ik weet niet zo goed wat voor emotie dit moet voorstellen, maar ik was dus moe. Hup naar bed!

Nog niet genoeg plog gezien? Ik heb Miriam geïnspireerd om ook te gaan ploggen! Lees het hier. We hebben ook nog wat gewinkeld in Sneek, maar misschien maak ik daar nog een soort shoplog van binnenkort!

 

3 comments

  1. Hoi Michelle! Ik lees altijd met veel plezier je blogs en plogs, dus lekker blijven doen!!

    Liefs Jolien

    Ps: in je titel staat 2013 i.p.v. 2014 !

Geef een reactie

