Tag tuesday: de Nom Nom Nom tag

Deze nom nom tag is al op verschillende blogs voorbij gekomen, ik zag hem onder andere bij Iris en Teske. Ik ben soms best een rare vlegel wat eten betreft, dus deze tag is echt iets voor mij! Wat voor raars vind ik heel lekker, en wat juist niet? En hoe zou mijn broodje smaken als ik ‘m zelf mocht ontwerpen? Je leest het hierrr (tromgeroffel).

himym-ananas-600x280

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Ik ben wel van de gekke combinaties soms! Zo eet ik al sinds ik een peuter ben yoghurt-roosvicee-hagelslag. Of kaas met jam (of curry, maar niet allebei tegelijk hoor, ew!). Maar het meest gekke is denk ik dat ik dol ben op crème fraîche, zo hop uit het bekertje. Ik eet het nooit op die manier als ik het nergens anders voor gebruik, maar áls het dan zover is (zoals gisteren nog mihihi)… Iets wat ik vies vind terwijl vrijwel iedereen het lust is rauwe tomaat. Het is misschien wel de meest gegeten groente (of was het nou fruit?), maar eh, nee. Tomatensaus, tomaat op de pizza of waar dan ook op: prima. Maar rauwe tomaat, zo uit de hand of door een salade. NEE. Iets anders dat praktisch iedereen lust maar ik niet: ananas.

Schermafbeelding 2014-05-26 om 23.48.53Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Dan moet ik toch echt voor de wraps gaan. Het is lekker, redelijk gezond en súpersnel. De ideale studentenmaaltijd! Die foto zegt toch genoeg?!

Schermafbeelding 2014-05-26 om 23.43.14In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
In een gezellig restaurant waar ze goede saté en
spareribs serveren. Thuis ben ik niet echt een vleeseter, maar als ik uit eten ga, dan vind ik dat toch wel echt het lekkerst! Alleen ik wil dus liever niet iedere dag vlees eten… hm, dan moeten er dus ook wat goede vegagerechten op het menu staan! En natuurlijk is de dessertkaart oneindig lang en bevat het allemaal 0 calorieën (nu we toch aan het fantaseren zijn). Oh en alles is natuurlijk biologisch!

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Deze vraag had ik al op Teskes blog beantwoord en daar zei ik dit: “Eens even denken! Het zou een broodje worden met een koekbodem, met daarin een vulling van oreo, karamel en cookie dough. Alles wordt bij elkaar gehouden met een cheesecake substantie en ernaast ligt een bolletje vanille-ijs van superieure kwaliteit, met pure chocolade stukjes. Alles wordt afgemaakt met een berg huisgemaakte slagroom. Ik noem het: taartje Miesemuis. He oh ja wacht, het moest een broodje worden hè? Dan heet het broodje Miesemuis. Nou, wie zegt dat brooddeeg niet van koek gemaakt kan worden?!” Lijkt me duidelijk!

Deel een handige kooktip:
Laat geen ovenschotel op de kop in een gasoven vallen, vergeet niet dat je de grill net hebt aangezet en laat ook geen eten de hele nacht op het aanrecht staan dat je eigenlijk in de koelkast had willen zetten. (Deze tips zouden op waargebeurde verhalen gebaseerd kunnen zijn.)

Schermafbeelding 2014-05-26 om 23.43.26Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Die heb ik eigenlijk niet, maar ik kom de laatste tijd weer veel awesome recepten tegen. Wat ik zelf het leukst vind om te maken zijn taarten, cakes, koekjes en alle andere zoete crap. Daar wil ik dus wel veel dingen nog van uitproberen! Nu nog tijd en de juiste keukenapparatuur… ooit, op een dag!

Zelf koken, eten bestellen of buiten de deur eten?
De laatste natuurlijk! Dat is toch wel echt de ultieme luxe. Goed eten, alles wordt voor je gedaan, er is een gezellige sfeer en geen afwas. Wat wil je nog meer?! Ik moet wel zeggen dat eten bestellen ook zo zijn voordelen heeft (heerlijk met je joggingbroek op de bank je verheugen tot de bel gaat…) en zelf koken kan ook heel leuk zijn! Soms dan.

Ben je ergens allergisch voor?
Ik heb wel eens een allergische reactie (denk ik?) van kiwi’s gekregen waarbij m’n mond ging branden, auw. Daarna ben ik er voorzichtig mee geweest en inmiddels kan ik kiwi’s gewoon prima eten! Kiwi’s zijn wel gek: de ene keer denk ik, ooh lekker! En de volgende kiwi kan ik heel vies vinden.
Waar ik niet echt allergisch voor ben, maar wat ik wel ontwijk alsof ik er allergisch voor ben: champignons. Daar kan ik echt kotsneigingen van krijgen en dat is niet overdreven.

Schermafbeelding 2014-05-26 om 23.43.40Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Die heb ik op het moment eigenlijk niet echt! Een poos geleden waren het de beroemde banaan-eipannenkoekjes (nu ik die foto zie wil ik ze weer maken…) en daarna de havermoutkoekjes, maar op het moment valt het mee. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd vaker van die American Cookies haal. Zaterdag nog op het station en in de kantine van de UB hebben ze ook ontzettend lekkere.

Schermafbeelding 2014-05-26 om 23.42.50Wat is je favoriete toetje?
ALLES. Nee maar serieus: ik ben echt dol op toetjes en desserts. IJs is altijd een fantastische optie, maar pudding of cheesecake of chocolademousse of donuts of of… ALLES.

Dat waren ze, de vragen van de nom nom nom tag! Nu wil ik natuurlijk ook graag iets van mijn lezers weten. Wat is jouw ultieme kooktip? En als je nooit kookt of geen tip weet, wat is dan je favoriete toetje? (:

 

5 comments

  1. PINEAPPLEEE! (hulde voor het Chuck plaatje!)

    Je bent niet de enige die geen ananas lust, Rianne moet er ook niets van hebben. Leuke tag weer, mss jat ik die voor volgende week ;)

    I <3 food..

      1. Ah, natuuuuurlijk. Maar ik had de Pineapple kreet van Chuck in mn hoofd en toen typte ik dat.. ach, het was nog (redelijk) vroeg toen ik reageerde ;)

Geef een reactie

