Plog 29 mei 2014: op bezoek in Den Haag!

Header

Mijn eerste huisgenootje everrr was Eva. Toen we allebei gingen studeren kwamen we samen bij twee jongens in huis wonen en daarna zijn we altijd vlientjes gebleven! Samen met Frank (ook huisgenootje toen!) zijn we altijd een nogal vreemd trio gebleven (not in that way… ew what are you thinking?!). Maarrr, nu woont Eef in Den Haag en volgend jaar gaat ze zelfs naar Engeland. Huilie huilie! Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: ik kwam twee daagjes langs en vandaag is het tijd voor de eerste plog! Ik zat lang in de trein, we gingen naar het Escher museum, we aten als holbewoners en ik had een koude neus…

1

Goedemorgen vanaf de bushalte! Ik en mijn giraffen hebben er zin in (:

Collage 1

Ik dronk voor het eerst gewone Americano van de Starbucks. BLEGH. Ook las ik in Opstand van Veronica Roth. Ik lees dit soort boeken eigenlijk altijd in het Engels, maar ik was een beetje lui toen ik aan deze serie begon en eigenlijk bevalt het me wel zo! Had ik al gezegd dat ik van mijn Kobo Aura houd? Bij deze! (Deze plog wordt niet gesponsord door Kobo en al helemaal niet door Starbucks.)

Collage 2

Mijn muziek was zeer gevarieerd deze rit. Niet dus. De kans is groot dat ik, als je dit vandaag (maandag) leest, op dit moment onderweg ben naar Amsterdam of al sta te springen bij Kings of Leon! Yay!

2

Hoi Eva!

IMG_2912

De fiets die ik mocht gebruiken (thanks!) was een dieseltje. Het zadel stond een beetje laag waardoor ik steeds  niet zo snel op gang kwam bij het wegrijden haha. Maar het was het helemaal waard want Eva woont ongeveer naast het Haagse Bos. Ik ken ergere dingen om doorheen te fietsen! (zoals spinnenwebben, of de Vismarkt in Groningen)

3

Yes, het Escher museum! De vorige keer dat ik in Den Haag was zag ik al dat er een Escher museum is, maar toen kon ik er jammer genoeg niet heen!

Collage 4

Awesome Escher kunst. Ik als beta nerd vond vooral de wiskundige dingen, zoals de Möbius band, tof. Eva was vooral gecharmeerd van het werk rechtsonder en stootte er bijna haar hoofd tegenaan. Je kunstwerk doet het Escher!

Collage 5

Yay, dit kunstwerk zocht ik! Die kleine zwarte vlekjes op mijn arm zijn eigenlijk drie vogeltjes uit de tweede rij van boven. Helaas staat de tattoo zo wel op zijn kop. We fantaseerden al over op de kop gaan hangen enzo, maar ik denk dat ex-koningin Emma (dit was nota bene in haar oude huis) dat niet zo op prijs had gesteld! Rechtsonder zie je een creepy selfie die we in het inieminie-liftje maakten.

Zoals je misschien kunt zien hebben we matching kettinkjes! Het is de Tardis uit Doctor Who. Ik kwam ‘m tegen op eBay en naast dat ik ‘m zelf tof vond, moest ik deze wel voor Eva bestellen. Eva is dé Doctor Who fan, ik aap haar gewoon na om hip te zijn.

photo_C6D6K kopie

Look, I’m a giant!

IMG_0037

Ik at die linker cupcake en o-em-dzjie wat was die topping lekker! Het leek op rauwe brownie mix, nomnomnooom.

IMG_0039

Eva stelde mij voor aan haar ‘happy place’: een enorme boekwinkel met alleen maar Engelse boeken en een MASSIVE Science Fiction/Fantasy deel. Wat je op de foto ziet is zeg maar 1/20 van het totaal!

Collage 6

We gingen even naar Pull&Bear en daar leerde ik dat de ene maat 40 de andere niet is. Ik vond het nogal hilarisch en probeerde een toonbare foto te maken. De broek kwam niet verder dan mijn bovenbenen. Lekker Pull&Bear! Het shirt rechts vond ik toevallig in het mannendeel en oef, de verleiding was groot! Maar bij gebrek aan pasvorm en het feit dat ik net een Keith Haring shirt heb gekocht, vond ik dat ik deze moest laten hangen.

IMG_0041

We gingen eten bij een Mexicaans restaurant (ik moet echt eens namen van plekken gaan opschrijven ofzo!) en we moesten even wachten op een tafeltje. Hoewel mijn drankje meer lijkt op een stof die ik wel eens bij het vak organisch chemie moest synthetiseren, is het eigenlijk gewoon Ice Tea Green. I luuuuuv Ice Tea Green (ook niet gesponsord, was het maar waar!).

IMG_0042

We aten als holbewoners. Deze zoete spareribs waren echt heerlijk en die frietjes, ohmy <3. Dit weekend heb ik braaf vegetarisch gegeten haha.

Collage 3

’s Avonds keken we Monsters University vanuit Eva’s krakende bed en ik had een koude neus. Ik dacht dat mijn bed herrie maakte, maar volgens mij zat er in Eva’s bed een levende dinosaurus verwerkt!

Welterusten en tot de volgende plog!

7 comments

  1. Haha, Pull & Bear is alleen maar geschikt voor mensen zonder curves ;) Heb daar ooit de grootste maat shirtje gepast en mijn onderarmen(!) kwamen er niet eens door. En omg, ik wil ook een Tardis ketting! Ben nu bezig met seizoen 3 en ik vind het AWESOME :)

  2. Vond je Monsters University leuk? Ik als groot animatiefilms fan vond deze helaas erg tegenvallen en meer dan mwah kwam het niet…

      1. Absoluut, maar de verwachtingen waren best wel hoog na het eerste geniale deel :-)

        Nu hopen dat er nog een sterk deel 3 komt want de karakters in de serie zijn te leuk om niets meer mee te doen!

  3. Misschien ook iets voor mij, Dr. Who. Was er bijna aan begonnen, maar de Gilmore Girls kwamen er tussendoor (blog onderweg). Leuke plog weer! Binnenkort zelf ook weer eentje maken, een verhuizing/verbouwing zal daar wel geschikt voor zijn!

Geef een reactie

