#100happydaysmiesemuis: dag 1-16

Header
Kennen jullie de 100 happy days challenge? Deze uitdaging is voor jezelf en je kunt hem aanpakken zoals jij dat wilt. Het is de bedoeling dat je iedere dag een foto maakt van iets dat jou gelukkig maakt op dat moment, en dat 100 dagen achter elkaar! Je kunt de foto delen op social media, maar dat hoeft natuurlijk niet. Meer over de #100happydays challenge lees je hier. Ik zag het idee voor het eerst voorbij komen bij Iris en ik vind het echt tof om haar te volgen. Steeds weer dacht ik: ‘hm, zal ik dit ook gaan doen?’. Ik was bang dat ik dagen zou gaan vergeten, maar op 1 juni dacht ik: ‘why the heck not? Ik ga het gewoon proberen!’.

Ik post mijn foto van die dag altijd op Instagram en vaak deel ik hem ook op Twitter. Vandaag blik ik terug op de eerste 16 dagen. In de collage hierboven zie je alvast een paar stukjes van foto’s. Een blogpost maken na elke 20 dagen is misschien logischer, maar -ehm- soms heb ik veel over een foto te vertellen!

Collage 1-4 b

Dag 1 – Wat is nou beter dan beginnen met mijn favoriete ijs: Ben & Jerry’s Cookie Dough! Ik wist al niet meer waarom ik op dat moment ijs at, maar daarom is het zo leuk om even terug te kijken op Instagram. Daar schrijf ik dat het zondagavond is en dat ik een slechte film erbij kijk. Die film was Vampire Academy en ik heb me er heerlijk mee vermaakt!

Dag 2 – Jaaa, vandaag ging ik naar Kings of Leon in Ziggo Dome! Als heuze fangirl was ik er al 2,5 uur voordat de deuren open gingen. Dat had ik echt nog nooit gedaan, maar het was heel gezellig en nog verrassend rustig. Dat had ik niet verwacht! Tegenwoordig is het vaak al zo vroeg heel druk voor de deuren! Even doorspoelen naar het einde van het concert (waarbij ik in het midden stond, aan het hek – we hadden de beste plekken van alle 17.000 mensen daar HA). Caleb Followill, de zanger, gooide zijn handdoek het publiek in, richting mij! Woehoe! Ergens ben ik blij dat hij de handdoek nauwelijks heeft gebruikt, want EW. Maar toch leuk right!

Dag 3 – Mijn happy-dingen muur! Hij is tijden lang leeg geweest, maar inmiddels vult hij zich steeds meer met awesomeness. En de handdoek hangt er nu ook bij! Inmiddels is de muur nog verder gevuld na Pinkpop haha. Love it!

Dag 4 – Ik liet net Pinkpop al vallen… Jep, de voorbereidingen waren begonnen! Toevallig liep ik tegen dat tasje aan in de C&A. Had ik de perfecte festivalbag gevonden? JA! Ik heb hem met heel veel plezier gebruikt. Hij is net even wat groter dan zo’n minitasje en je loopt er niet zo in te graven de hele tijd. Yay!

Collage5-8 b
Dag 5 – Dit was mijn ikhebteveelpannenkoekengegeten-face. Nomnom!

Dag 6 – In de trein onderweg naar Nijmegen met al mijn festivalshit. Ik had er zin in! Inmiddels heb ik een aardig goed systeem om alles mee te kunnen nemen, maar het blijft een zwaar pakket en een beetje gedoe! Hoort bij het festivalgevoel right?!

Dag 7 – ‘Ergens daar staan de rollende stenen!’ schreef ik. Jep, vandaag zag ik The Rolling Stones live. Wie had gedacht dat ik dat ooit zou zeggen? Ik heb nooit heel veel met de Stones gehad, maar dit meemaken was toch wel bijzonder hoor! We hebben eindeloos veel rollatorgrapjes gemaakt, maar eigenlijk maakte Mick Jagger er een groot feest van.

Dag 8 – Mijn Arctic Monkeys jubileum, 5e keer live! De eerste keer dat ik ze zag was ook op Pinkpop, dat is alweer 7 jaar geleden. Nostalgie! Ik koos deze foto, omdat ik hun lichtbuizen zo tof vind. Vorig jaar hadden ze nog een gruwelijk lelijke AM als achtergrond, maar dit jaar hebben ze er iets moois van gemaakt! Wel schattig hoe een deel het niet deed hihi.

Collage9-12 b

Dag 9 – Waaaat, op de foto met Kodaline! Er was een signeersessie en als schaamteloze groupie was ik daar natuurlijk bij. Ook Pinkpopbuddies Marloes en Eva gingen met ze op de foto. Ik sta er zelf echt intens lelijk op, maar dat geeft niet: het was leuk!

Dag 10 – Op deze dag speelde ik een beetje vals. Ik blikte namelijk terug op de dagen ervoor haha. Dit soort collages in een collage werkt niet echt he? Anyway, het was een mooi weekend.

Dag 11 – Oeh, Game of Thrones kijken! Deze aflevering was volledig gewijd aan Jon Snow, gespeeld door Kit Harington. Ik had altijd al een kleine crush op Kit, maar nu was het echt raak hoor!

Dag 12 – Terug naar de orde van de dag: college! Deze foto deed ik bij de #100happydays, omdat het toch wel echt bij mijn leventje hoort. Het is zelfs hoofdonderdeel! Hopelijk motiveerde de foto me om mijn best te doen voor de zware studiedagen die nog gingen komen… en dat pasje? Die levert gratis koffie, aw jeah!

Collage13-16 b

Dag 13 – We zijn op het punt waarbij ik niet altijd goed wist wat ik op de foto moest zetten haha. Niet dat ik niet happy was, maar mijn dagen waren wel een beetje saai/hetzelfde! Anyway, ik was moe. Heel. Erg. Moe. Een festivalweekend had me nog nooit zo hard gevloerd als deze keer en dus lag ik voor 22u in bed! Dat is voor mijn doen behoorlijk bizar, maar wat was het heerlijk. De achtergrondfoto maakte ik trouwens bij Kings of Leon :).

Dag 14 – De ub (universiteitsbibliotheek – galgje spelen iemand?) heeft iets nieuws: ontbijt! Voor 1,95 krijg je twee lekkere broodjes, een klein vers sapje en lekkere koffie. Hier heb ik er heel wat van genuttigd!

Dag 15 – Dit was niet helemaal gepland haha. De RUG viert dit jaar zijn 400 jarig bestaan met heel wat feestjes. Deze avond was het eindfeest en ik ging mee richting de Vismarkt, waar we een feestje bouwden op De Jeugd van Tegenwoordig. Een beetje ontspannen tussen het leren door moet ook right?!

Dag 16 – Een paar dagen hiervoor was ik bij 3voor12 op 3fm in de uitzending. Ik deed mee aan de ‘happy ending’ (niet wat je denkt) en ik won! Dat was al de derde keer haha. De prijs: dit album van Nick Mulvey. Hij treedt op op Haldern Pop waar ik in augustus heen ga, maar dat wist ik nog helemaal niet toen ik het album kreeg! Extra leuk!

Bij het schrijven keek ik steeds naar wat ik bij de foto schreef en wat ik er nu nog van weet of over te vertellen heb. Heel erg leuk om te doen! Yep, I like this challenge. Als je je geïnspireerd voelt en misschien zelfs de challenge ook gaat doen: let me know! Ondertussen kunnen jullie uitkijken naar de volgende delen op mijn blog. Ik ben alweer bij dag 26, dus deel 2 volgt snel!

 

4 comments

  1. Ik kom wel vaker van die 100 dagen challenges tegen en per 1 juli ga ik ook beginnen :) Is makkelijker bijhouden, als je de eerste van de maand begint ;)

    1. Exactly wat ik dacht haha. Had het niet gepland maar toen ik bedacht dat het 1 juni was en dat dat handig is ben ik direct begonnen. Overigens is het de maand erna al niet handig meer hoor :P. Leuk dat je ‘m ook gaat doen!

Geef een reactie

