Shoplog: van matrozenpantoffels tot koalamuts

1 ja

Een shoplog op Miesemuis.com?! Seriously? Yep! Ik heb de laatste tijd wat leuke dingetjes gekocht en het leek me leuk om eens een shoplog te maken. Ik zie ze vaak op andere blogs voorbij komen en ik vind het altijd leuk om op die manier nieuwe dingen te ontdekken! Mijn portemonnee is er alleen iets minder blij mee… Ik kocht hier en daar wat dingen, zoals pantoffels uit Frankrijk, een Smoothiekookboek en (geheel per ongeluk) nieuwe Vans. Ook ging ik een dagje Groningen in met mijn zus en daar kocht ik nog meer leuks!

IMG_0787Deze superschattige matroosjes heb ik al regelmatig gedragen. Het zijn een soort sokken met een zool eronder. Ik kocht ze hier en dat is allemaal de schuld van Iris. Bloggers volgen is zó slecht voor je bankrekening… De slofjes zijn van het Franse merk Collégien en eigenlijk vind ik het een béétje overpriced. Inclusief verzendkosten betaalde ik 33,95 (!) voor deze schatjes. Normaal gesproken zou ik dat nooit doen, maar eigenlijk is dat gek: ik draag áltijd pantoffels, altijd. Maar op de een of andere manier moeten die altijd zo goedkoop mogelijk zijn. Why? Tijd om te investeren! Goed, je merkt het al: op deze manier praatte ik mijzelf dus deze iets te dure sokken-met-zool aan. Het goede nieuws is dat ik ze erg fijn vind! De zool is heel stevig, maar toch soepel, en gaat waarschijnlijk wel een poosje mee. Ik vind de slofjes alleen niet zo warm en ga er denk ik snel extra sokken bij dragen (naast de twee paar die ik sowieso altijd draag in de winter, sssht). Een ander klein nadeel is dat ze maar tot mijn enkels komen. Een raar iets, maar ik heb dus altijd koude enkels. Dat wordt combineren met beenwarmers! De webshop heeft ook een hogere variant van deze slofjes, dus dat is een goede optie voor een volgende aankoop. (Mijn hemel wat een verhaal over pantoffels…)

IMG_0794Deze Vans zijn dus echt geheel per ongeluk bij mij in huis terecht gekomen. Ze waren er zomaar opeens! Ik vond het al gek: ik heb deze zomer nog nieuwe Vans gekocht en nu is het bijna winter, dus wat doen deze hier?! Ik snap er niets van!

Oké, dat verhaaltje is natuurlijk niet helemáál waar. De waarheid is dat ik ze per ongeluk op deze website tegen kwam en ik was instantly in love. Een paar maanden geleden zag ik deze awesome galaxy schoentjes al in een CTFxC-vlog voorbij komen en toen kwijlde ik al alles onder: die wilde ik ook! En nu heb ik ze. Stiekem houd ik helemaal niet zo van dit model Vans, maar kom op: galaxy on my feet!!

IMG_0800Ik vind deze broek best wel heel spannend, maar ook heel leuk! Hij heeft voor mij totaal het verkeerde model (al m’n vetjes flatsen over dit soort stretch heupbroeken, brr), maar dat los ik op met een geschikt shirt of jasje erboven! Daarom kocht ik ook dit blousje erbij. Hij valt wat wijder, maar heeft elastiek in de onderkant waardoor hij wel aansluit. Goede uitvinding, want in dat wijde deel passen mijn vetjes precies! De broek was geloof ik maar 17,90 (als ‘ie duurder was had ik hem ook zeker laten hangen) en de blouse kostte 19,90. Bij deze ook even een shout out naar C&A, want als je een beetje tussen de typische moederkleding en glitterige tienerkleding heen zoekt, vind je de leukste dingen!

LeggingOeh, hoe comfy ziet dit er uit! Deze legging had ik al een tijdje liggen, maar ik wilde een maatje groter. Die heb ik nu en ik kan niet wachten om hem te gaan dragen. Die binnenkant! Het zachtste fleece van de wereld, serieus. Ik kocht deze knuffelbeer-voor-je-benen bij New Look (in V&D) voor 15 euro. Hint: bij New Look krijg je 10% studentenkorting! Als iemand trouwens tips heeft over hoe je zo’n legging kunt combineren: please tell me! Hij is nogal dik en zwart en dat oogt toch anders dan een maillot of panty….

TruiOok deze trui kocht ik bij New Look. Ik was op zoek naar een leuke trui die niet kriebelt en een beetje vorm heeft. Ik hou van oversized, maar bij bijvoorbeeld skaterrokjes wordt dat toch al snel een beetje gek. Deze trui heeft een leuk kleurtje en door het detail aan de achterkant is ‘ie iets minder saai. Michelle en saai is natuurlijk geen combi :).

Rituals en boekNog een voorbeeld van hoe slecht blogs voor je bankrekening zijn: als ik Cynthia niet volgde had ik niet van deze Rituals douchefoam af geweten. Potverdrie! Deze foam is van de kerstcollectie en hij ruikt naar het o zo lekkere parfum Alien. Whaaat?! Ja!

Dit boek had ik al een tijdje op het oog (waarschijnlijk ook de schuld van een blogger, maar ik weet niet meer welke). Ik heb al een paar recepten geprobeerd en die werden best lekker! Het valt me wel op dat de schrijfster nogal van veel citroen houdt. Ik hou ook van citroen, maar ik halveer de hoeveelheid die in de recepten staat hihi.

Sokken en mutsNog meer bewijs dat de C&A niet suf is. Kijk die kniekousen nou! En dat voor maar 5,90. Ze geven trouwens niet erg mee door het wilde patroontje, dus als je kuiten hebt die gemiddeld tot iets dikker zijn: niet doen. Ze zijn wel heerlijk zacht van binnen.

Die muts is natuurlijk niet meer zo origineel, maar toch vond ik deze erg leuk. Daarbij pas hij bij allebei mijn winterjassen (waarvan eentje heel erg saai is), dus joepie! Hij kostte 6,90.

Zo, dat was dan mijn eerste shoplog ooit, poehee! Ik hoop dat de foto’s een beetje mooi genoeg zijn. Vonden jullie dit nou leuk om te lezen? Let me know! Outfitfoto’s maken lukt nog niet, omdat ik geen lange spiegel heb. Dat gaat dus op mijn to do-list.

 

6 comments

Geef een reactie

