10x leuke dingen #4: van zetpillen naar speculoospasta

Heeft deze blogpost nog een introductie nodig? Ik weet inmiddels niet meer wat ik moet schrijven als inleiding joh! Ik heb in ieder geval weer tien leuke dingen verzameld die ik graag wil delen. En het lijstje met de volgende pleziertjes vult zich alweer, dus er komt snel meer! Misschien moet ik ook maar eens iets van een kopfoto gaan maken, want dit is ook zo leeg! Ik weet alleen stiekem niet hoe dat moet. Gaan we uitzoeken! Vandaag gaan we van zalfjes maken naar speculoospasta, zwerfkatten redden en soep maken. 

1. Ik begin met het pleziertje van vandaag. Ik had vanmorgen mijn praktisch tentamen recepteerkunde. Dat houdt in dat ik ‘recepten van de dokter’ moest uitwerken tot een bereidingsvoorschrift èn dat dan ook moest gaan maken en afleveren ‘aan de patiënt’. En dat drie keer in vier uur tijd. Denk daarbij aan: steriel werken, zetpillen, capsules, zalfjes, drankjes… Nou, goed, dat was dus vanmorgen. Het leek allemaal best goed te gaan, maar ik miste toch het addertje onder het gras. Even afwachten dus! Onzeker zijn was niet nodig want… ik had een 9! Een fucking NEGEN. Ik heb nog nooit een 9 gehaald geloof ik. Bij de nabespreking heb ik er ook nog eens een 9,3 van kunnen maken. Helaas komt dit cijfer niet in mijn cijferlijst (vol zesjes en zevens), want vrijdag heb ik nog het theoretische deel van het tentamen… en dat wordt nóóit zo hoog. Maar toch, dit is tof! Yay!

Recepteerkunde

2. Deze hoort eigenlijk bij nummer 1. Het hele vak was namelijk fijn. Ik heb wekenlang geoefend met die bereidingen en dergelijke en de docenten waren zo fijn! De sfeer was ook geweldig en het ging nog goed ook. Ik heb heel veel practica gehad en vooral in de bachelor kan dat echt een hel zijn. Dat zorgt er toch wel voor dat ik erg dankbaar ben met hoe dit vak ging!

3. OK Go heeft een nieuwe videoclip. Die band staat niet bekend om hun liedjes, maar wel om hun creatieve videoclips die vaak uit one takes bestaan. Ik zit er niet bovenop, maar deze zag ik al snel voorbij komen toen ‘ie net uit was. Ze hebben er weer een kunstwerkje van gemaakt! Ik was niet meer onder de indruk dan anders, totdat de video bijna op zijn eind komt en de drone die alles filmt (sowieso vet) méters de lucht in vliegt… WOW. Echt een aanrader dit!

4. Speculoospasta. En dan met name de versie die ik laatst tegenkwam bij de Jumbo: Penotti Cookie Notti Speculoos spread with an Espresso Heart. BAM. En die espresso kern is dus echt lekker, niet van die vieze zoete neppe koffiesmaak waar je misselijk van wordt. Lekker! Sowieso: ik hou van de Jumbo! Nu ik verhuisd ben komt ik er een stuk vaker en in plaats van boodschappen doen voelt het daar als shoppen. Dat is trouwens wel slechter voor m’n portemonnee, zie de speculoospasta haha.

5. Charles Trippy is chemo-af! WOAH. (Voor wie niet weet wie Charles is: hij is mijn favoriete daily vlogger van de wereld. Mocht je geen idee hebben en meer willen weten: een half jaar geleden schreef ik dit.) Een jaar geleden werd hij geopereerd en zijn hersentumor bleek kwaadaardig. Sindsdien slikt hij elke maand chemo en dat was niet altijd een pretje. Zijn laatste scan gaf goed nieuws, want: de tumor is stabiel! Hij mag dus voor nu stoppen met de chemo. Voor hoe lang weet niemand, maar dit is supergoed nieuws.

6. Mijn nieuwe schoenen van Boohoo. Alweer nieuwe schoenen?! Ja, oeps. Ik wilde al lang zulke laarsjes, die Vans van laatst kwamen er ‘even’ tussendoor. Ik vind deze laarsjes in het echt eigenlijk nog leuker dan op de foto. Ze zijn wat stoerder, doordat de voorkant een klein beetje in een punt loopt. Van mij hadden ze nog veel stoerder gemogen, maar goed. Ze zijn 8 euro goedkoper geworden zie ik nu. Potver! Dit zijn ze:

Schermafbeelding 2014-11-05 om 18.32.59
7. De geur van de herfst. I loooove it. Misschien heb je mijn vorige blogpost wel gezien waarin ik het bos in ging. Het rook toen nog niet enorm naar de herfst, maar dat komt vast en zeker nog. Het feit dat die typische boslucht wordt veroorzaakt door een schimmel is dan weer een beetje vies. Maar ach!

8. Deze vlog van BFvsGF. Ik vind Jesse en Jeana niet de beste of leukste daily vloggers, maar af en toe kijk ik wel. In deze vlog redden ze een zwerfkat. Gewoon, omdat dat kan. Ze proberen dit (geloof ik) ieder jaar een keer te doen. Ze lappen de poes op, betalen alle nodige dierenartskosten en zoeken een nieuwe eigenaar. Hoe tof is dat?! Deze kat is ook nog mega lief!

9. De winactie van Bol.com waar ik aan mee doe. Oké, het is nog niet ècht een ‘leuk ding’, maar spannend is het wel! Ik kan een tablet/laptop van HP winnen en zo’n apparaat is precies wat ik misschien zou willen kopen binnenkort. Eigenlijk heb ik daar nu helemaal het geld niet voor, maar ik wil best graag een tablet en mijn kleine laptopje heeft het zwaar. Dit zou echt ideaal zijn èn mijn motivatiemail is best wel in orde, al zeg ik het zelf! Duimen jullie mee?

10. Soep maken! Wat is dat léuk zeg. Ik heb een staafmixer en daar kun je heel wat lekkere soepjes mee maken! Voor mij is soep perfect: het is makkelijk en gezond, levert niet teveel afwas, je kunt het makkelijk invriezen en er zijn eindeloos veel vega(n) opties. I love it!

Ook als conclusie/outro weet ik het niet zo goed meer. ‘Ja, dit was het. Bedankt voor het lezen/kijken. Wat is jouw pleziertje van vandaag? Oké doei.’ Haha. Doei. :)

6 comments

Geef een reactie

