Bomen klimmen en hondjes knuffelen

Collage

Twee weken geleden heb ik de herfst opgezocht en heel wat foto’s gemaakt. Afgelopen weekend deed ik dat nog een keer! Nu ging ik naar een veel mooiere plek: het Hulsbeek, een recreatiegebied in Oldenzaal. Daar zijn allerlei bomen, er is heide, er zijn wandelroutes en overal staan informatiebordjes. Ik ken de plek al mijn hele leven en ondanks dat mijn ouders er nu super dichtbij wonen (het is praktisch hun achtertuin), kom ik er nu bijna niet meer. Zonde! Afgelopen weekend wilde ik daar ook de herfst proeven en nostalgische plekjes opzoeken. En hoe leuk: vriendin Carleyn ging mee, met haar hondjes Saar en Sproet!

IMG_0996Het Natuurpad liep door de heide waar ik graag heen wilde, dus om te beginnen volgden we die pijlen. Uiteindelijk hebben we gewoon die hele route gelopen. Heel misschien ga ik binnenkort ook de Bomenroute lopen, maar dan moet het wel heel mooi weer zijn! Ik weet niet of ik ooit zo ver gewandeld heb eigenlijk.

IMG_0997Dit soort bordjes zie je overal. Dit was de eerste die we vonden en het was direct raak: een plant die bomen wurgt! De horror!

IMG_1000Kijk nou hoe die spriet zich om de boom wikkelt. Bomenbeul!

IMG_1002YES, de klimboom op de heide! Dit is voor mij echt nostalgie. Hier ben ik heel vaak in geklommen vroeger en hij staat er dus nog steeds. Zou ik het nog kunnen?

IMG_1004Verderop stond deze boom, ook aardig klimbaar denk ik!

IMG_1005Daar ging ik…

IMG_1006Ik ben toch iets minder lenig dan vroeger merk ik.

IMG_1007“Schat, lijkt het of ik een dikke kont heb in deze broek?”

IMG_1008Made it! Of nouja, een stukje dan.

IMG_1010Carleyn maakte deze lieve foto van Sproet! Ze kijkt wel een beetje ongelukkig hihi.

IMG_1011Ondertussen probeerde ik weer uit de boom te klimmen. Ik scheurde hierbij bijna uit m’n broek.

IMG_1016Dit is Saartje! Zij heeft de schattigste wiebeloortjes van de planeet.

IMG_1017We vonden dit ding.

IMG_1020We moesten de hondjes een klein stukje tillen, omdat een stuk van de route langs de zwemvijver liep en daar zijn honden verboden. Saar doet dan dus dit. Ze klimt in je nek en gaat daar lekker liggen. Geweldig!

Het was een mooie en gezellige wandeling. Ik ben zo blij dat ik dit nu een paar keer heb gedaan! Ik ben dol op de natuur en het was nog leuk en nostalgisch ook!

IMG_1022’s Avonds maakte ik nog een paar foto’s van mijn eigen schatje JJ. Helaas mislukten ze, maar ik wilde deze toch graag plaatsen! JJ wordt elke dag een beetje ouder en aanhankelijker. Hij ging zelfs op mijn schoot liggen! Zo veel liefde <3.

6 comments

Geef een reactie

