10x leuke dingen #5: van patatkruiden tot een verbod op dweilen

Collage

Deze 10x leuke dingen komt wel heel snel na het vorige deel! Klopt, maar ja: als ik tien leuke dingen verzameld heb ga ik niet langer wachten hoor. Waarom zou ik? Juist! Leuke dingen zijn leuk, dus hoe meer hoe beter. Vandaag gaat van patatkruiden, via wiskundig bewijzen, naar maffe instructies in De Sims 4.

nov-14-rainy-days-cal-640x4801. Smashing Magazine. Deze website is heel uitgebreid en eigenlijk heb ik er nog bijna niets op ontdekt. Ik kwam op de site toen ik zocht naar bureaubladachtergronden (lekker scrabblewoord). Daar vond ik deze: allerlei achtergronden met als je wil een kalender erbij. Zo leuk! Iedere maand komen er nieuwe en ze sluiten aan bij het seizoen. Afgelopen weken had ik November Bird en die heb ik zojuist ingewisseld voor Rainy Days, die je hierboven ziet. The Family Owl vind ik ook superschattig!

2. De snackbar waar ik nu -sinds mijn verhuizing- een paar keer ben geweest heeft súperlekkere kruiden voor op de patat. Echt, nomnom. Ik heb weleens ‘patatkruiden’ in de winkel gekocht, maar dat smaakte heel anders! Als iemand een goede patatkruidentip (weer een lekker scrabblewoord!) heeft hoor ik het heel graag.

3. Diep in mij zit een wiskunde nerd. Ik vind dit zo prachtig. In deze video bewijzen wiskundigen dat alle driehoeken gelijke zijden hebben. Iets wat natuurlijk helemaal niet waar is, dus er gaat ergens iets mis in het bewijs. Geen q.e.d. dus! Maar blijkbaar zit het mankement heel goed verstopt. Ik vind dit gewoon prachtig om te zien. Ik mis wiskunde best wel. Heel stiekem.

IMG_38194. Kolonisten van Catan. Dit spel is zó leuk! Ik heb het zelf helaas niet, maar tijdens de laatste spelletjesavond nam iemand het mee. We speelden het eindelijk weer eens en guess what: ik heb gewonnen! O nee, toch niet. Grmbl. Weet iemand trouwens waarom de kleuren rood-wit-blauw-oranje zijn? Ik krijg er een nogal… dubieus gevoel bij, haha. Misschien moeten we dit eens aankaarten nu het toch de hele dag over Zwartepiet gaat?

5. Onderstaande foto heeft weinig toevoeging nodig. Dit is iedere dag mijn uitzicht. Tijdens deze periode van het jaar zie ik iedere dag de zon onder gaan. De kleuren die daarbij langs komen zijn zo mooi!

IMG_0992

6. Yogi Tea! Ik had het nog nooit gekocht, maar toen ik de smaak Classic tegenkwam in de supermarkt, wilde ik het toch graag eens proberen. In deze thee zit 50% kaneel en ook kardamom, gember, kruidnagel en zwarte peper. Het is dus eigenlijk helemaal geen thee, want dat zit er helemaal niet in! Ik moet zeggen dat deze kruidenmix wel erg scherp is in je mond. Rustig aandoen dus met dat theezakje (die trouwens wel altijd leuke spreuken bevat). Een nadeel is dat Yogi Tea wat duurder is. Ik heb het geld er dubbel en dwars voor over, maar het blijft altijd een gokje als je een nieuw smaakje koopt.

7. Taytay. Tsja, ik kan er niet meer omheen: ik vind Taylor Swift leuk. Ik vind taytay (nee, dat heb ik niet zelf bedacht) zelfs zo leuk dat ik heel misschien wel heel stiekem naar haar concert ga in de Ziggo Dome. LOL. Soms zijn grote shows gaaf om eens bij te zijn. Ik heb het geld er voor over, mits de omstandigheden goed zijn! En dat zijn ze. Het concert is op een zondag, ik ga met leuk gezelschap èn we gaan er gewoon een awesome dag van maken!

IMG_38288. Kleuren! Ja, echt. Ik ben gezwicht en heb ook een kleurboek voor volwassenen gekocht. Het is fijn om je even te focussen op zoiets anders dan waar je de rest van de dag mee bezig bent. Voor mij was dat studeren vorige week. Maar jeetje, wat een werk! Dat wat je op de foto ziet, daar zit in totaal toch wel een paar uur werk in. Say whut?!

9. OVER 5 NACHTJES SLAPEN GA IK MOCKINGJAY ZIEN. Ja ja, we gaan naar de middernachtscreening en het wordt weer kippenvel en janken. En genieten. Ik heb naar de stream van de première in Londen gekeken en dat, samen met de filmbeelden die steeds online komen, zorgt ervoor dat ik er nóg meer zin in heb.

10. De Sims 4 en dan met name de hilarische teksten en activiteiten die je soms tegenkomt. Toen ik voor het eerst speelde wilde mijn Sim al snel ‘boos poepen’ en ook dit is weer hilarisch: er ontstaat een plasje water omdat je je planten water geeft. Je kunt erop klikken om een actie te doen, maar dat is maar schijn, want:

IMG_3813

Leuke dingen verzamelen is soms helemaal niet moeilijk en altijd heel leuk! Als ik deze blogposts maak en daarbij terug kijk op de leuke dingen die ik verzameld heb, herbeleef ik ze weer een beetje. En dat maakt het weer extra leuk! Dus eigenlijk is dat mijn 11e leuke ding: deze blogposts maken. Ha :).

 

11 comments

  1. Nr. 9: middernachtscreening? Heet het echt zo of is dat een typo? Kleurboek voor volwassenen, zo gaaf! Ik heb hem ook, maar nog steeds niet in begonnen :-P

    1. Haha, dat woord hoort echt zo, maar het is een beetje een kromme vertaling van midnight screening… voor mezelf klinkt het vet logisch :P. En ga kleuren! Zeker chill als je weer in de ‘gevangenis’ zit (haha niemand weet wat ik hier mee bedoel behalve jij).

  2. Haha, wat geweldig, die teksten van sims 4! Ik heb het zelf niet omdat mijn computer het nevernooit aankan, maar ik wil het nu wel.
    Sowieso een erg fijn lijstje :)

    1. Thanks! Ik weet natuurlijk niet wat voor computer je hebt, maar Sims 4 is waarschijnlijk niet zo zwaar als je denkt! Volgens mij valt het erg mee en is hij niet zo zwaar als Sims 3, maar de details ervan weet ik niet. Ik heb inmiddels ook wel een betere computer…

  3. Ik als spellennerd moet toch even reageren als het over Catan gaat. Niet om te zeiken (alhoewel je soms random keihard kan verliezen). Nee, ik heb twee tips voor je, voor als je Catan leuk vind. Agricola (iedere speler heeft een eigen akker, maar er is iedere ronde slechts een beperkt aantal handelingen beschikbaar) en Carcassonne (het speelbord wordt steeds groter en daar scoor je punten op door op tactische plekken je arbeiders neer te zetten). Beiden zijn snel te leren maar bieden toch genoeg diepgang. Agricola heeft ook een ‘normale modus’ (de modus die snel te leren is, is de beginnersvariant) die ook een peulenschil is zodra je de basisversie kent. Twee aanraders!

    #5: Geweldige foto, bye-the-bye.

Geef een reactie

