Fairytale friday – The fairytale tag

neverland-8Deze tag vond ik op de blog van Teske, hier dus. Ik vond het wel geinig met al die sprookjes (ook al ken ik ze láng niet allemaal) en heb ‘m over genomen! Ik heb wel een paar vragen weggelaten, in verband met saaiheid van antwoorden.

Rapunzel: Houd je ervan om buiten te zijn?
Het logische antwoord op deze vraag is natuurlijk ‘ja’. En dat geldt voor mij ook wel, maar dat is echt niet altijd zo! Ik hou bijvoorbeeld absoluut niet van tropische temperaturen. Heb een soort felle-zon-fobie zodra de temperatuur boven de 20 graden komt en al dat gezweet de hele tijd… yakkie. Op dit moment (het voorjaar, liefde!) ben ik erg graag buiten. Het lentezonnetje, de bloemen, de dieren, yes! Alleen die koude Groningse wind mag wel gaan wieberen soms.

De Wolf en de 7 geitjes: Ben je makkelijk voor de gek te houden?
Ik denk het wel. Dat komt omdat ik zelf eigenlijk nooit anderen voor de gek houd, geloof ik, dat zit niet zo in mijn systeem of zo! Maar daardoor denk ik er dus ook niet aan dat dat bij mij kan gebeuren. Zo heeft m’n zus me wel eens ‘mee uit winkelen genomen’, in een stad waar we nooit kwamen en specifiek op die ene zondag (ja precies, zondag). Toen we ín het theater aan de koffie en appeltaart zaten, had ik nóg niet door wat we gingen doen… ze moest de tickets echt voor m’n neus leggen, want we gingen naar de musical Grease! Op die manier voor de gek gehouden worden is natuurlijk super leuk, maar als het om iets gaat wat mij een beetje stress of angst bezorgt, doe dan maar niet. Dat kan mijn onzekere sociale hoofdje niet aan hoor!

Doornroosje: Hoeveel uur slaap jij per nacht?
Dat ligt eraan of ik ‘s morgen ergens moet zijn of niet. Ik probeer zeker 8/9 uur te slapen, dat heb ik meestal wel nodig. Maar dat lukt dus lang niet altijd als de wekker vroeg gaat. Wat een extreem saai antwoord zeg, wauw. Dan maar een leuk plaatje erbij. Overigens slaap ik het liefst in exact dezelfde houding, inclusief knuffel.
Rat

Belle en het Beest: Wat maakt een persoon mooi in jouw ogen?
Dit zijn van die vragen waar ik lang over kan nadenken, op zoek naar het beste antwoord. Wat er in ieder geval bij hoort is open minded zijn. Veel mensen leven in hun eigen coconnetje en dat is vaak zo zonde. Er is zoveel meer dan dat out there!

De Kikkerkoning: Wat vind je walgelijk?
Ook zo’n vraag, zoals die hierboven. Maar het eerste wat in mij op komt is: oordelen. Direct daarna volgen pesten en dierenleed. Daarna champignons.

Sjaak en de Bonenstaak: Welke planten staan in jouw huis?
Eeeehm… -lange stilte-. Shit, dit is best wel zonde eigenlijk, ik ben echt gek op bloemen en planten! Maar ik heb hier op m’n studentenkamer gewoon echt niet de ruimte om een mooie plant neer de zetten. Af en toe koop ik bloemen of bloembolletjes, en die maken me dan wel extra blij!

De Gelaarsde Kat: Heb je huisdieren?
Was het maar waar. Helaas gaat dat niet, want ik woon op kamers. Maar zodra ik meer gesetteld ben en weet waar ik aan toe ben, komt er absoluut een huisdier! Het liefst een hond, maar dat gaat niet zo maar. Ook katten vind ik geweldig en er komen sooowieso cavia’s! Mijn ouders hebben wel een hond, JJ, en dat is dan ook wel direct het liefste huisdier van de wereld. Die heb ik al om mij heen sinds ik 10 jaar was. Ik mis hem stiekem echt een beetje als ik een paar weken niet daar ben!
Puss-in-Boots-teddybear64-20514849-1024-768

Blauwbaard: Noem een zwakte in je karakter.
Dat weiger ik hoor. Ik ben niet zwak. Geintje natuurlijk, oh oh wat hilarisch. Er zijn er twee waar ik direct aan denk: te gevoelig zijn en slecht zijn in het ‘gewoon doen’ verhaal. Ik ben niet per se lui (maar een beetje wel natuurlijk), het is een combinatie van meer dingen… en het kost zo belachelijk veel tijd hè, dat je niet ‘gewoon doet’ wat het plan is. Zo zonde!

Pinokkio: Wat is je grootste wens?
Komen we weer aan met al die clichés. Ik zal het een beetje origineel houden en noem er twee: het noorderlicht zien en een hulphondpuppy of blindegeleidehondpuppy opvoeden voor iemand anders.

Roodkapje: Vertrouw je onbekenden snel?
Hmm… wat is snel? Ik ga graag uit van het beste in mensen en als ik geen reden heb om iemand niet te vertrouwen, probeer ik dat dus ook niet te doen. Dan probeer ik dus mensen niet niet te vertrouwen, ofwel wel te vertrouwen. Snap je?

Peter Pan: Wat is je (mentale) leeftijd?
Soms 6, soms 180. Dat ligt echt helemaal aan de situatie. Ik hou er van om lekker gek te doen en soms vertoon ik wat kinderlijk/puberaal gedrag. Maar dan alleen de goede dingen van die leeftijden (hoop ik). Dit komt nog terug in een blogpost binnenkort, stay tuned! Ik voel me 180 op serieuzere momenten, soms. Maar dat is saai dus moving on.
finding_neverland_pirate

De Sterrendaalders: Wat is je meest waardevolle bezit?
Oef, nu kan ik natuurlijk weer de beste clichés opnoemen: mijn gezondheid, een dak boven mijn hoofd, de mogelijkheid om te studeren blablabla. Allemaal waar natuurlijk en ik ben er heul dankbaar voor! Andere, minder cliché bezittingen: bepaalde handtekeningen (zoals die van Charles en Alli Trippy, en Antonie Kamerling), setlisten, festivalbandjes, fotoboeken… Toch wel vooral dingen waar mooie herinneringen achter schuilen!

Golden Mary & Pitch Mary: Ben je meer een lui persoon of werk je juist hard?
Dat ligt aan de situatie! Meestal ben ik lui, eerlijk is eerlijk. Maar als ik aan iets werk ben ik vaak ook heel perfectionistisch en dan doe ik er alles aan om er het beste van te maken. Ook als ik werk doe waar ik geld mee verdien (voor mezelf of voor anderen), werk ik hard. Meestal.

De Stukgedanste Schoentjes: Vind je het leuk om naar feestjes te gaan?
Mwjoah. De ene keer niet zo, de andere keer heb ik de leukste avond. Het ligt aan de mensen die ik om mij heen heb. Ik ben sociaal nogal onzeker, waardoor ik niet zo makkelijk (/heel moeilijk) ‘socialize’, en dat vreet enórm veel positieve energie. Maarrr als ik met de juiste mensen ben en een leuke tijd heb… dan kan ik knettergek zijn en ben ik de laatste die naar huis gaat!

De Nieuwe Kleding van de Keizer: Geef je veel om je kleding?
Nou ehm, ja. Anders ben je ook maar zo naakt hè? Ik vind kleding dolletjes. Ik hou van winkelen en kan even erg gelukkig worden van een toffe aanwinst of een leuk complimentje!

De Prinses op de Erwt: Ben je gevoelig?
Ja, té gevoelig. Hoog sensitiefheid heerst wel regelmatig. Soms is heel gevoelig zijn een mooi ding, maar wel iets wat heel erg veel energie kost.

ZO. Dat was het dan. Poeh poeh. Ik beloof dat ik niet altijd zo veel zal schrijven. Laat het in een reactie weten als je tag ook hebt gedaan of over gaat nemen! Vind ik leuk!

 

 

7 comments

  1. Ik had iets anders in gedachte bij fairytale friday, maar dit is ook leuk! Mijn ideetje ga ik denk ik vandaag of volgende week uitvoeren..

    1. Ik had ook een ander stukje tekst verwacht. Maar het is wel weer een excuus om naar een van mijn favo films te verwijzen. [img]http://thelindy500.files.wordpress.com/2012/01/tumblr_kt6fexigi61qzs1al.png[/img]

Plaats een reactie